Uncharted 3: Drake’s Deception grootste marketing voor Sony in UK

Over twee weken ligt Uncharted 3: Drake’s Deception in de winkels en voor Sony Computer Entertainment moet deze game het gaan doen. Het is dan ook niet voor niets dat het Japanse bedrijf flink uitpakt als het gaat om marketing. Sony houdt in Groot-Brittannië in de geschiedenis van gaming de grootste marketingactie op het gebied van PlayStation.

Er staat een budget klaar van vijf miljoen Engelse ponden om Uncharted 3 te promoten. Van dit geld verschijnt er een korte documentaire van director Ed Zwick, bekend van The Last Samurai en Shakespeare In Love. De docu gaat door het leven als The Hero’s Journey en zal de actrices Diane Kruger en Michelle Rodriguez bevatten, naast Drake’s motion- en voice-actor, Nolan North.

This will be the biggest launch in SCE UK’s history, both in terms of ambition, numbers and spend and will be supported by a marketing budget of around £5 million. To really reach that mass audience at launch we will be running a large outdoor campaign with a number of different premium formats including high quality 48-sheets as well as builds across the country.
Een ander deel van het geld wordt besteed aan televisiecampagnes, posters in winkelcentra, op digitale schermen en veelal ook online advertenties uiteraard.

  1.   
    infamous's avatar

    Verdient het spel zeker 😀

  2.   
    soldierarjan's avatar

    ze gaan er flink tegen aan maar het is ook top spel kan niet wachten om te spelen.

  3.   
    Rijstekorrel's avatar

    soldierarjan schreef, "ze gaan er flink tegen aan maar het is ook top spel kan niet wachten om te spelen."

    Ik kan ook niet wachten tot ik kan spelen 😀

  4.   
    -050- Critical's avatar

    ik vind het ook een van de leukste titels voor de playstation! 🙂 tenminste zijn voorgangers