Relic niet verrast door matige reviewscores Warhammer 40.000: Space Marine

Relic Entertainment – ontwikkelaar van Warhammer 40.000: Space Marine – liet vandaag weten er niet van op te kijken dat hun game maar matige cijfers scoort. Andy Lang, topman van Relic, wist in een interview namelijk te melden dat de meeste reviewers grotendeels gelijk hadden.

Warhammer 40.000: Space Marine krijgt op de website Metacritic een cijfer van 7,1 voor PlayStation 3, 7,8 voor Xbox 360 en een 7,5 voor de PC. Als we Andy Lang mogen geloven dan kloppen deze waarderingen van de game aardig.

Was it our best work? It was our best console work. I’m pretty humble; I don’t look at [criticism] and get all upset. I thought most of the reviews were fairly on the mark with what they had to say; the character design does get a bit repetitive and certain parts of it, just how the game plays – we didn’t have time to really polish that stuff to where we wanted to get to. There wasn’t anything that was oh-my-god shocking in the game.

We’re not super surprised by [the scores]. Of course we’d always like to have higher scores, but with our feature-set and coming out late in the console cycle – it’s really hard to have that feature-rich game. We did our best to deliver that blockbuster experience. And the scores landed where they landed.

It was a new experience for many of us on the team,” he recalled, “but we did bring in a lot of new talent that have worked on these games before to flesh it out. And Relic’s pedigree of pushing for quality that we’ve done in RTS titles – we really tried to bring that level of polish to a third-person game. With regards to the strategy genre, we’re on our fifth, sixth iterations; with this genre we’re just starting out.

Volgens Andy Lang was het maken van een third-person actieavonutuur sowieso al een nieuwe ervaring voor de studio. Daarnaast was het ontwerp van de personages inderdaad wel een beetje repetitief en bepaalde elementen van de gameplay hadden ze volgens hem op een hoger niveau kunnen en moeten brengen.

  1.   
    superdedupe's avatar

    zijn toch prima cijfers? daar hoef je je niet voor te schamen, zeker niet als het je eerste console game is.

  2.   
    Leon's avatar

    Een aparte manier van aandacht trekken. Meestal beweert een ontwikkelaar het tegenovergestelde… Het lijkt me namelijk niet dat dit ten goede komt aan de verkoopcijfers.

  3.   
    Hitman047's avatar

    L30N schreef, "Een aparte manier van aandacht trekken. Meestal beweert een ontwikkelaar het tegenovergestelde… Het lijkt me namelijk niet dat dit ten goede komt aan de verkoopcijfers."

    Hij doet gewoon even een Peter Molyneux-tje. Eerst beweren dat je de beste game ooit aan het maken bent, en achteraf toegeven dat het eigenlijk helemaal niet zo goed was. 😉

    Persoonlijk vind ik dat de man best blij mag zijn met die ruime 7. Ikzelf had de game veel lager gegeven… 😳

  4.   
    Petor's avatar

    Ik vind het ook bijzonder vreemd dat dit gezien wordt als matige cijfers. Hij moet niet zeggen dat het goed of slecht is, hij moet zeggen dat hij er supertrots op is!

  5.   
    WoKingNL's avatar

    Ik vond de game erg leuk om door te spelen! ok het verhaal was niet opperbest maar voor menig warhammer fan is een goed soundeffect op een bolter al genoeg om de game het waard te maken 8)