Portal 2’s plot geïnspireerd door paniek

Pas op, het volgende nieuwsbericht bevat enkele spoilers over het plot van Portal 2, want tijdens een interview met GDC Online wist Erik Wolpaw, één van de schrijvers van Valve, het een en ander te onthullen over hoe het plot van de titel tot stand is gekomen.

Volgens de beste man had het bedrijf oorspronkelijk andere intenties met de scène waarin GLaDOS gedragen wordt als een aardappel door Chell. Men had namelijk eerst een zogenaamd “buddy cop”-thema voor ogen, waarbij twee personen met conflicterende persoonlijkheden gedwongen worden om samen te werken.

Plots drong het tot het ontwikkelteam door dat het moeilijk is om dit thema te verwezenlijken, wanneer één van de personen in kwestie volledig stil is, namelijk Chell. Hierdoor heeft het schrijversteam op het allerlaatste moment moeten compenseren voor deze fout, waardoor de gebeurtenissen omtrent GlaDOS’ oorsprong zijn ontstaan.

We had envisioned it as this buddy cop thing, where you’d be together and you’d be bickering and it would be awesome.

It honest to God did not occur to us that the buddy cop thing doesn’t work if one of you is quiet. It’s funny now, everybody’s laughing, but it was a true moment of incredible panic for us when we realized we’d painted ourselves into a corner.

Wolpaw gaf toe dat Valve wel vaker te maken heeft gehad met dit probleem, ondanks de ervaring met zwijgende protagonisten, zoals onze geliefde Gordon Freeman en onlangs dus Chell.
We run into that a lot with the silent protagonist, even at this point.

  1.   
    theis's avatar

    dus dat is waarom HL 3 zolang op zich laat wachten, ze zijn gewoon constant het plot aan het herschrijven!!