Gamersnet.nl

Producer Battlefield 3: Er is een misverstand geweest over de term bèta

Jonah heeft eerder deze week een flinke column geschreven over het fenomeen bèta en daarmee Battlefield 3. Maar na alle klachten die veel fans bevonden tijdens het spelen van de test-versie van de game besloot de producer van de game, Patrick Liu, hier zijn zegje over te doen.

Yeah, I think there’s been a misunderstanding of the term ‘beta test’,” he said. “We ran the alpha tests with a rush map and we wanted to have some sort of reference so we could compare results – so we needed to have more-or-less the same map. But we do understand the concerns that we didn’t show a conquest map, but we have demoed Caspian Border, and we did run a conquest map as a limited PC-only test.
Hij meldt hier ook bij dat fans zich geen zorgen hoeven te maken; deze bèta is juist om de problemen uit de game te halen, om zo een chaotische launch te voorkomen.
Yeah, we just wanted to know it wouldn’t crash and burn at launch, it was horrible with Battlefield 1943 – it sold ten times the numbers we thought it would, and it was down for three or four days which is really bad. We don’t want to go through that again.
Zijn jullie tevreden over de bèta?