Creativiteit moet in toom gehouden worden, aldus Cliff Bleszinski

Tijdens een interview met de website Develop wist Cliff Bleszinski, de grote man verantwoordelijk voor Gears of War, te delen dat het belangrijk is om creativiteit in toom te houden. Hij vertelt namelijk dat een creatieveling altijd voor het uiterste wilt gaan en zelfs net iets verder.

As a creative you will always want an infinite amount and it’s your job as a creative to push for that too much.
Als Bleszinski benaderd zou worden door zijn investeerders en een miljard dollar in handen zou krijgen om zijn droomgame te maken, dan zou hij simpelweg doodsbang zijn, want hij heeft het systeem van controle nodig. Als een creatieveling moet je op zijn tijd aan de riem gehouden worden.
If I went off tomorrow and some investors came along and gave me a billion dollars to make my dream game I’d be terrified because I need that system of checks and balances. I think as a creative you need to be edited.
Hierbij noemt de beste man als voorbeeld een vervolg op een zeer succesvolle film, die meer vrijheid krijgt dan het origineel, maar vervolgens toch teleurstelt.
They go and make this one movie that they want that’s three and a half hours and you end up thinking: ‘really dude? I liked your old one that was two hours long’. Half of the time when you see the director’s cut of a movie, you’re like ‘actually I can see why they cut all that out’. You need that system of checks and balances to keep creators in check sometimes. We’re not just art, we’re still a business.

  1.   
    FishHookz's avatar

    Ben het best wel eens met Cliff Bleszinksi 😉

  2.   
    FishHookz's avatar

    Dubbele post 😕 Soms doet internet traag en dan klik ik 2x op Reactie Plaatsen 😕