Gamersnet.nl

Angry Birds ontwikkelaar Rovio was voor de launch van de game bijna failliet

Met 350 miljoen downloads en een gemiddelde van 300 miljoen minuten per dag die worden besteed aan de game, kan de mobiele hit Angry Birds zich in ieder geval geen flop noemen. Maar beter ook, want de ontwikkelstudio achter het verslavende spelletje stond op het punt failliet te gaan toen de game (destijds exclusief voor iOS) uitkwam.

Angry Birds is namelijk al de 52ste game van ontwikkelaar Rovio. De 51 games die de wereldberoemde game voorgingen, die waren echter niet zo succesvol. Het team van Rovio kwam financieel in de problemen en moest haar 50 man sterke team zelfs reduceren tot een groepje van 12 programmeurs en designers.

Om het bedrijf toch te laten bestaan, moest het team van Rovio met een briljant plan komen. Zo gezegd, zo gedaan: Angry Birds was hun redding. Rovio is nu het bedrijf achter een van de meest gedownloade apps en tevens een van de populairste games op aarde.

Hoe flikten ze het? De redactie van Industry Gamers probeerde hun geheim te achterhalen. Ze kwamen op acht simpele stappen die je moet volgen om, net als Rovio, een hitgame te produceren. Lees hun analyse in Industry Gamers’ Angry Birds: 8 Keys to Succes