Bioware: ontwikkelaars moeten zich goed aan kunnen passen, of ze gaan failliet

Greg Zeschuk, mede-oprichter van Bioware, is van mening dat je als ontwikkelaar continu moet evolueren om te overleven in de steeds veranderende video game markt. Als ontwikkelaars dit niet doen, dan moeten zij het risico om failliet te gaan voor lief nemen. Deze uitspraken heeft Zeschuk gedaan in een exclusief interview met Gamesindustry.

Zeschuk is van mening dat de mogelijkheden, om dit te doen, groter zijn dan ooit. Hij moedigt ontwikkelaars dan ook aan om kansen te grijpen wanneer ze er zijn. Hoewel Bioware een grote ontwikkelaar is, is Zeschuk van mening dat je niet groot hoeft te zijn om in te kunnen spelen op de markt.

“If we weren’t adaptable we’d be dead. Like right now you will die if you’re not adaptable. The opportunities are greater than ever. Even when there’s flux, that’s when opportunity occurs, and if you’re one of those people that grab that opportunity then that’s a great place to be.”

  1.   
    firehopper211's avatar

    Als ze willen dat een reeks of nieuwe IP goed verkoopt, moeten ze dat ook goed doen, als het te weinig verkoopt of wat voor anderen reden dan ook, kunnen die studios als nog helaas sluiten. 🙁 maar zo als altijd hebben (sommige) ze gelijk weer een nieuwe studio en proberen ze weer zoveel mogelijk mensen in te huren, 😉 ligt er alleen of ze dan aan iets van een bekende franchise werken, een nieuwe grote IP of de Indie/PSN/XBLA/IPhone/Android kant op gaan.

  2.   
    -Arthur-'s avatar

    Het ligt eraan op welk format een ontwikkelaar zijn game uitbrengt. Persoonlijk vind ik dat ontwikkelaars zich de laatste jaren vooral focussen op de graphics. Er komt een moment dat op grafisch gebied de limiet is bereikt, en de gameplay weer op de voorgrond zal treden. “Sometimes Less Is More”

  3.   
    FishHookz's avatar

    *Kuch* MW3 *kuch*