EA sluit Australische studio van Dead Space ontwikkelaar

EA Games sluit vandaag een van haar studio’s in Australië. Het gaat om de Visceral studio in Melbourne, die verantwoordelijk is voor onder andere Dante’s Inferno en Dead Space. Alle 21 medewerkers verliezen hun baan.

Volgens een anonieme bron, vanuit de studio zelf, was de studio al drie jaar bezig met een nieuwe AAA-titel. Patrick Soderland, de nieuwe Vice President van EA Games, liet echter weten dat het geen financieel succes zou worden. Hij besloot dan ook het project per direct te stoppen.

EA games zelf heeft nog niet gereageerd op het nieuws, IGDA Melbourne – een soort vereniging voor gamestudio’s in Melbourne – bevestigde de sluiting echter via haar officiële twitter.

Ontwikkelaar Visceral heeft naast de studio in Melbourne nog een studio in Los Angeles, Redwood Shores (California), Shanghai en Montreal. Deze vier studio’s zullen – vooralsnog – wel blijven bestaan.

  1.   
    Glennus's avatar

    Mijn hart, ziel en tranen liggen op mijn bureau. Ik zal jullie missen, Visceral!

    Gelukkig blijven de andere branches van het bedrijf wel bestaan… Dus er is nog hoop!

  2.   
    -050- Critical's avatar

    jammer die games waren namelijk heel erg vet, gelukkig is er hoop!

  3.   
    Hitman047's avatar

    @Glennus: dat zal dan wel vieze vlekken geven. Maar ze hebben nog meer studio’s, dit is niet het einde van Visceral. 😉

  4.   
    Glennus's avatar

    ”Hitman047″ schreef, "@Glennus: dat zal dan wel vieze vlekken geven. Maar ze hebben nog meer studio’s, dit is niet het einde van Visceral. 😉 "

    Weet ik, maar toen ik reageerde stond er een iets andere titel, nl: EA sluit studio van Dead Space ontwikkelaar”. Daar schrok ik erg fan als survival-horror en Dead Space fan zijnde.

  5.   
    -Arthur-'s avatar

    Ik vind het altijd een beetje raar als ze halverwege de productie van een game de stekker eruit trekken. Dat lijkt me de ultieme nachtmerrie voor de programmeurs. 😕

  6.   
    Kenneloth's avatar

    EA heeft dit wel vaker gedaan met bepaalde games. Games bijna klaar? BAM! Stekker eruit.

  7.   
    Hillianii's avatar

    Sjonge Jonge ze sluiten studio’s gewoon omdat het niet verkoopt -,-‘

    Ubisoft (L)

  8.   
    soldierarjan's avatar

    GreatManaTree schreef, "Ik vind het altijd een beetje raar als ze halverwege de productie van een game de stekker eruit trekken. Dat lijkt me de ultieme nachtmerrie voor de programmeurs. 😕 "

    volgens mij is dat ook de nachtmerrie van iedereen die daar werkt en dat ze ook nog uit project van 3 jaar gelijk stekker eruit trekken.
    breng het dat als lowbudget game uit voor 40 euro ofzo.

  9.   
    Relief's avatar

    soldierarjan schreef, "

    ”GreatManaTree” schreef, "Ik vind het altijd een beetje raar als ze halverwege de productie van een game de stekker eruit trekken. Dat lijkt me de ultieme nachtmerrie voor de programmeurs. 😕 "

    volgens mij is dat ook de nachtmerrie van iedereen die daar werkt en dat ze ook nog uit project van 3 jaar gelijk stekker eruit trekken.
    breng het dat als lowbudget game uit voor 40 euro ofzo."

    Wie betaalt dan de rest van de kosten die ze hebben gemaakt?

    De wereld van business is keihard. Als je succes hebt, gaat het prima. Heb je geen succes dan houdt het op.

    Wat ik niet snap is dat de programmeurs hun baan kwijtraken. Je zou verwachten van EA dat ze hun een baan aanbieden bij andere studio’s? Aan de andere kant ik denk niet dat ze veel problemen zullen hebben met het vinden van een nieuwe werkgever.

  10.   
    Relief's avatar

    Kenneloth schreef, "EA heeft dit wel vaker gedaan met bepaalde games. Games bijna klaar? BAM! Stekker eruit."

    Who cares? Het is hun eigen studio. Ze mogen lekker doen wat ze willen met hun verspilde geld.