Resistance vraagt meer van spelers, aldus Insomniac

Tijdens een interview met Joystiq wist Drew Murray, lead designer van Resistance 3, te vertellen dat Resistance meer vraagt van spelers dan de gemiddelde shooter, vanwege het diepgaande wapensysteem. Er is tijdens het testen van de game een duidelijk onderscheid geweest tussen spelers die de wapens wel en niet leuk vonden.

Resistance asks a little more of players than most shooters, in that we have some very exotic weapons.

All of our guns have a primary and secondary fire, and we found in doing testing after Resistance 2, there’s really a split between people who like the Resistance games and those who don’t. A lot of it comes down to, do people really understand how the weapons system works.

Tijdens de ontwikkeling van Resistance 3 is er veel aandacht geschonken aan het leveldesign, zodat spelers leren om alle opties te gebruiken die ze tot hun beschikking hebben. Meer spelers bleken al gauw de secundaire functies van hun wapens te gebruiken, zoals Insomniac het graag wilt zien.
Doing usability testing, we’ve seen the amount of guns that people use and the number of people using secondary fire, is just through the roof now. I think this will make people enjoy the game a lot more.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren