Gamersnet.nl

Ontwikkelaar Limbo koopt zichzelf terug

Om de interessante game Limbo te maken, heeft ontwikkelaar Playdead meer dan veel moeite moeten doen. Niet alleen moest het spel uiteraard ontworpen worden, de ontwikkelaar zelf zat namelijk zelf in fikse geldnood. De game is tot stand gekomen met veel financiële hulp van de Deense overheid en, naarmate de game meer vorm begon te krijgen, ook verscheidene andere investeerders.

Vandaag kocht Playdead zichzelf eigenlijk pas echt ‘vrij’. Limbo heeft namelijk uitzonderlijk veel geld in het laatje gelegd en daardoor kan Playdead nu eindelijk onafhankelijk van investeerders te werk gaan.

We are really happy about how it turned out even though the cost was higher than we had hoped.

The process was very educational and this is a big step on our way to become fully independent.

Aldus Playdead CEO Dino Patti in een gesprek met Edge. In een interview met GI.biz verklaarde Patti tevens wat hem lastig zat aan het werken voor investeerders:
We’re aiming to be even more independent than we were before, and that’s expensive. What I’m hinting at, really, is that we’re investor-backed. So in that sense we’re trying to become more independent.

In that sense…people who pay for the projects are the ones controlling it. We’re really aiming to use our own money, we’re our best investors. We’re the ones who know what we want. We want to control micro-decisions. We’ll probably want to sanity check them with people but we want to have control.

Wij van GamersNET dragen Playdead graag een warm hart toe en hopen dat ze nog veel meer games mogen maken, want Limbo is ons zeker bevallen!