Resistance: Burning Skies draait niet per se om oorlog winnen

Resistance is de PlayStation 3-exclusive reeks waarbij je altijd de oorlog tegen de Chimera moet zien te winnen. In Resistance 3 moet het verhaal echter een belangrijker en dramatischer rol op zich nemen en familie heeft daar al een grotere impact op, maar in Resistance: Burning Skies voor de PlayStation Vita draait het nog minder om het winnen van een oorlog.

..willing to run into a burning building. (..) It’s about how I’m going to save my own skin, how I’m going to save my family.
Ontwikkelaar Nihilistic Software, die de Vita-titel op zich neemt, heeft een andere insteek voor deze Resistance gebruikt. Ze hebben als protagonist gekozen voor een brandweerman, omdat ze een karakter nodig hadden die het werkelijke lef heeft om een brandend huis binnen te gaan. Burning Skies krijgt een meer ‘ground-eye view’, waarbij het meer draait om het redden van je eigen hachje, maar ook dat van je familie.
We definitely canvassed a lot of opinions to figure out which weapons to bring back… we wanted to make sure we didn’t miss out on a fan favorite weapon or a producer favorite weapon or an Insomniac favorite weapon.
Ook de jaren ’50 feeling moest voor Burning Skies veel sterker worden en de ontwikkelaar heeft veel naar de andere Resistance-titels gekeken. Dit ook voor de wapens; er moest goed nagedacht worden welke wapens écht in de game moesten komen, zowel voor de fans als favoriete wapens van developer Insomniac Games, die Resistance 3 in productie heeft.
If you pick up Burning Skies and it feels like a Resistance game to you from the get-go, that’s a win, right? But wouldn’t it be cool if we can get people excited on the Vita and say Resistance: Burning Skies is really exciting and it’s totally accessible for me, but there’s a deeper history here for Resistance, so I need to go check out Fall of Man, Resistance 2 and Resistance 3?
Resistance: Burning Skies moet als een Resistance aanvoelen en mensen moeten er opgewonden van raken. Ook de toegankelijkheid is een belangrijk punt, hoewel Nihilistic Software toch ook een diepere geschiedenis in de game wilde hebben, zodat mensen geïnteresseerd raken in de Resistance-games voor de PlayStation 3.

Deze Vita-versie van Resistance speelt zich af in de tijdlijn van Resistance 2, maar de rol ligt bij een heel ander personage.

  1.   
    -050- Critical's avatar

    een heel vet idee het survival principe 🙂

  2.   
    Daniel Z's avatar

    Wel cool dat ze een andere insteek nemen, en Resistance voor de Vita voelt ook gewoonweg als de andere games. Ben benieuwd naar meer.