Ware interactie, perfecte AI en hologrammen over tien jaar, aldus Sony

Tijdens een panel met Eurogamer wist Shuhei Yoshida, hoofd van Sony’s belangrijkste studios, te vertellen dat hij verwacht dat we over ruwweg tien jaar niet langer het verschil kunnen zien tussen een digitaal en een werkelijk mens.

I think what people want in games in ten years is the perfect human being in digital form, where you can’t tell the difference if it’s real or digital. In your reality it’s a human.
Mick Hocking, hoofd van Sony’s 3D-afdeling, stemde hiermee in en vertelde dat de industrie zich de komende jaren focust op de perfecte AI, om op deze manier extreem realistische scenario’s voor te schotelen, wat zelfs voor bijna gevaarlijke activiteiten kan zorgen.
In the future, in 10 years, I like to think developers will have access to information of the player in real-time, and will be able to create some almost dangerous activities.
Toen Hocking gevraagd werd wat voor interacties we zoal kunnen verwachten met personages in de toekomst wist hij te vertellen dat zelfs hologrammen haalbaar zouden kunnen zijn. Hij vertelde het volgende:
Perhaps you’re playing a detective game and you’re playing a witness. The game has got to decide whether you’re lying, rather than you deciding whether the character’s lying in the game, because we can look at your expression on your face. That kind of stuff would be really exciting – bringing the player in as an actor themselves.
De mannen vertelden dan ook dat Sony werkt aan pseudoholografische technologieën, momenteel met behulp van de EyeToy en Sony’s 3DTV, dus wie weet wat we de komende jaren allemaal kunnen verwachten. Wat verwachten jullie voor technologieën in de nabije toekomst?

  1.   
    Extremegamer's avatar

    nee dankje ;aldus extremegamer

  2.   
    tijn80's avatar

    Hmm acteren in een game… Ik hou liever de controller in mijn handen.

  3.   
    FT0rres090's avatar

    kBMOD?

  4.   
    Neolite's avatar

    Als dit kan, lijkt me het ongelofelijk vet! AI die daadwerkelijk het niveau heeft als wat men hier beweert maakt dat voorgoed een einde aan soldaten die tegen een muur aanlopen etc.. Perfecte AI, als dat kan dan neem ik zelfs genoegen met graphics van de UnrealII engine.

  5.   
    theis's avatar

    perfecte AI, is dat niet een bedreiging voor de mens??
    of ik heb gewoon teveel mass effect gespeeld.

  6.   
    ShadyXL's avatar

    Perfect zou ik het nou niet noemen.. Maar ik denk wel dat AI over 10 jaar héél dichtbij echte mensen zal zijn. Hologrammen? Kan best, maar ik zou er niet op wachten. (Mijn gok is over 25 jaar)

  7.   
    soldierarjan's avatar

    ai zou over 10 jaar best een eind verder ontwikkeld kunnen zijn.
    hologrammen hoeft van mij niet vind de games van nu al mooi.

  8.   
    Steen's avatar

    over 10 jaar verwacht ik dat er vliegende auto’s zijn 😆

  9.   
    FishHookz's avatar

    Mensen denken gelijk: Ik wil liever mijn controller behouden, maar als je het heb gezien dan ga je misschien overtuigt worden 🙄

  10.   
    Barlex's avatar

    De toekomst, de technologie: I love it!

  11.   
    MaxDamage_NL's avatar

    Perfecte AI, geen onderscheid zichtbaar tussen de echte en de virtuele wereld?
    Ik ga m’n buurman kidnappen!

  12.   
    MaxDamage_NL's avatar

    the-assassin-man schreef, "over 10 jaar verwacht ik dat er vliegende auto’s zijn 😆 "

    Vliegtuigen, roflmao

  13.   
    tijn80's avatar

    MaxDamage_NL schreef, "

    ”the-assassin-man” schreef, "over 10 jaar verwacht ik dat er vliegende auto’s zijn 😆 "

    Vliegtuigen, roflmao"

    Huh? Binnenpretje ofzo?

    Gold Cobra schreef, "Mensen denken gelijk: Ik wil liever mijn controller behouden, maar als je het heb gezien dan ga je misschien overtuigt worden"

    Misschien wel, maar ik denk het niet. verbeterde AI juich ik alleen maar toe, maar ik zie het niet zitten om zelf onderdeel van de game te zijn. Ik vind het leuker om een karakter te bespelen. Ik kan me wel voorstellen dat Race- en FPS-fans hiermee wel blij zijn. Die spelen vaak al vanuit dit oogpunt.