Gamersnet.nl

BioShock: Infinite had de look van ‘BioShock 1 in de lucht’

BioShock: Infinite, het derde deel in de reeks, had in een vroeg stadium van ontwikkeling veel weg van de eerste BioShock in de lucht. Dit zegt ontwikkelaar Ken Levine in een interview met Gamasutra. De look was daarnaast erg Europees en kreeg de term ‘art-nouveau’ opgeplakt.

For a long time, it looked like ‘BioShock 1 in the sky’. (..) It had a very European look; it was very art-nouveau.
Toen de conclusie gemaakt werd dat de concepten teveel op BioShock 1 leken, moesten drastische veranderingen toegepast worden. Lead artist Shawn Robertson geeft aan dat het voor de werknemers erg ongemakkelijk aanvoelde, omdat Levine ‘blauwer, blauwer!’ begon te schreeuwen en de ontwikkelaars het teveel cartoony begonnen te vinden.
It was uncomfortable for us. Ken started literally pushing back the clouds — ‘bluer, bluer!’ We were really uncomfortable with it, our initial reaction is it’s a little bit cartoonish…. but when we saw it in context, that was our a-ha moment.
Totdat ze het in werkelijkheid zagen; toen kwam het ‘a-ha’-moment en begonnen ze te beseffen dat zo’n mislukking soms essentieel is. Het aanmodderen, het falen, dat is af en toe nodig om het juiste te vinden.

Zijn jullie tevreden over de look van BioShock: Infinite of wijkt het teveel af van de reeks?