Blizzard verrast door reacties op de ‘always-online’ verplichting van Diablo III

Blizzard geeft aan verrast te zijn door de reacties van gamers op het nieuws dat Diablo III een constant actieve internet verbinding nodig heeft. Robert Bridenbecker, online technologies VP bij Blizzard, heeft hierop gereageerd in een interview met MTV Multiplayer. Hij geeft aan dat Blizzard deze kant op gaat en hieraan vast houdt:

actually kind of surprised in terms of there even being a question in today’s age around online play and the requirement around that. Let’s say we want to create an offline capacity. You’re introducing a separate user flow, a separate path that players are going to go down. And, at the end of the day, how many people are going to want to do that?
Blizzard is niet de eerste met een dergelijk systeem, eerder al stelde Ubisoft dit in met onder andere Assassin’s Creed II en Splinter Cell: Conviction. Het verschil, aldus de website 1UP, ligt hem in het feit dat Blizzard zelf aangeeft dat het niet bedoeld is om ‘piraten’ weg te houden.
“Internally I don’t think [DRM] ever actually came up when we talked about how we want connections to operate. Things that came up were always around the feature-set, the sanctity of the actual game systems like your characters. You’re guaranteeing that there are no hacks, no dupes. All of these things were points of discussion, but the whole copy protection, piracy thing, that’s not really entering into why we want to do it.”
Daarnaast ziet Bridenbecker het ook niet als een ‘punishment’ voor degenen die de single player willen spelen. Hij is van mening dat de industrie deze kant op gaat en dat er ook voordelen aan vast zitten. Een nadeel is echter dat mensen met een instabiele internetverbinding de game niet kunnen spelen. Ook onderweg zal het (tenzij er een abonnement gekocht wordt voor draadloos internet) bijna onmogelijk worden om te spelen.

  1.   
    Masuromox's avatar

    der wordt toch wel een offline crack gemaakt voor de mensen die um willen spelen zonder online te zijn

  2.   
    Houserz's avatar

    Onzin vind ik dit , was het met creed al niet eens en nu ook niet.
    Ik betaal toch 60 euro voor een spel? waarom moet ik dan verplicht nog eens internet hebben om de spelen.

  3.   
    fabiankok's avatar

    Vreselijk irritante ontwikkeling.. maarja, zolang er offline-cracks blijven is er nog geen probleem 😛

  4.   
    ShadyXL's avatar

    Masuromox schreef, "der wordt toch wel een offline crack gemaakt voor de mensen die um willen spelen zonder online te zijn"

    Inderdaad. Als ik op vakantie ben, dan kan ik zulke games niet spelen, dus dan zijn die offline cracks handig, maar dan wil ik die game ook niet kopen.

  5.   
    vgamer's avatar

    Ja, het enige wat ze hiermee bereiken is dat meer mensen de crack gaan downloaden. Stel je speelt en internet valt uit omdat upc weer zit te kutten. Kan je ook niet meer opeens diablo?

  6.   
    Fox's avatar

    Cracks ftw 😀

  7.   
    Neolite's avatar

    Bij Starcraft 2 is dit ook normaal. Je dient internet verbinding te hebben om een game te kunnen spelen en anders start je het offline gedeelte op. Dat is misschien ook wel een mogelijkheid in Diablo III. Dus ik vind de conclusie nogal voorbarig.

    En slechte ontwikkeling? Tja, we hebben het er zelf naar gemaakt. Als er geen “piracy” zou zijn, dan zouden deze maatregelen er niet zijn. Dus iedereen die ooit wel is een game illegaal gedownload heeft kan zich dit aanrekenen. Dit probleem mag en moet je absoluut niet bij de ontwikkelaar leggen.

  8.   
    dmb97's avatar

    fabiankok schreef, "Vreselijk irritante ontwikkeling.. maarja, zolang er offline-cracks blijven is er nog geen probleem 😛 "

    En dan vinden ze het nog raar als je hem download als je hem dan wel offline kan spelen.

  9.   
    dmb97's avatar

    Neolite schreef, "Bij Starcraft 2 is dit ook normaal. Je dient internet verbinding te hebben om een game te kunnen spelen en anders start je het offline gedeelte op. Dat is misschien ook wel een mogelijkheid in Diablo III. Dus ik vind de conclusie nogal voorbarig.
    En slechte ontwikkeling? Tja, we hebben het er zelf naar gemaakt. Als er geen “piracy” zou zijn, dan zouden deze maatregelen er niet zijn. Dus iedereen die ooit wel is een game illegaal gedownload heeft kan zich dit aanrekenen. Dit probleem mag en moet je absoluut niet bij de ontwikkelaar leggen."

    Je moet beter lezen dit doen ze niet om piracy maar omdat je met het singelplayer personage ook online kunt spelen en om te voorkomen dat ze met cheats vlug een sterk personage gaan maken en dan daarmee online gaan spelen.

  10.   
    The Beaver's avatar

    Wij gamers houden niet van verplichtingen 🙂 .

  11.   
    Neolite's avatar

    ”dmb97″ schreef, "Je moet beter lezen dit doen ze niet om piracy maar omdat je met het singelplayer personage ook online kunt spelen en om te voorkomen dat ze met cheats vlug een sterk personage gaan maken en dan daarmee online gaan spelen."

    Alle dergelijke maatregelen hebben als doel om de “Piracy” tegen te gaan. Alleen aangezien Blizzard al eerder een hetze over zich heen kreeg vanwege het ontbreken van een LAN functionaliteit in Starcraft 2, om “piracy” tegen te gaan, pakken ze het nu wat voorzichtiger aan.
    😉