Nieuwe Tomb Raider leunt niet zwaar op Quick Time Events

Een game waar heel veel mensen na de afgelopen E3 razend enthousiast over zijn, is de nieuwe Tomb Raider. Ook onze eigen Peter was erg onder de indruk van de game, zoals te lezen is in zijn E3-preview.

Gedurende de demonstratie van de game tijdens de Microsoft persconferentie vielen echter ook veel Quick Time Events op. Volgens ontwikkelaar Crystal Dynamics leunt de game minder zwaar op deze Quick Time Events dan je zou verwachten op basis van de demonstratie. De Quick Time Events worden vooral voor dramatische en cinematische ervaringen gebruikt:

Quick-time sequences is something we will leverage in the game. One of the things which is absolutely important to us is to deliver an intense and cinematic experience. At very specific times, we feel we can do that best – while still delivering challenging gameplay – in a quick-time type event.

Having said that, it really isn’t the primary tool that we use to deliver drama during the game. As our first space, that one relies a bit heavily on the quick time tools, but ultimately, that’s a small sweep of our dramatic gameplay experience.

Tomb Raider verschijnt eind 2012 voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360 en het is de eerste volledige reboot van deze langlopende franchise.

  1.   
    See4urSelf's avatar

    Ik kan gewoon niet wachten 🙂

  2.   
    Rijstekorrel's avatar

    See4urSelf schreef, "Ik kan gewoon niet wachten :)"

    Ik ook niet heb het altijd leuke games gevonden 🙂