Het is goed mogelijk dat polygonen binnen onbepaalde tijd uit de game-industrie verdwijnen. Polygonen zijn de platte vlakken die met elkaar verbonden worden en hoe meer polygonen, hoe minder hoeken je ziet en hoe gedetailleerder een object is. Zo worden games opgebouwd, maar volgens technologiebedrijf Euclideon zullen ze worden vervangen door ‘Point Cloud Data’, ofwel atomen.
Deze Unlimited Detail-technologie moet ervoor gaan zorgen dat er een onbeperkte hoeveelheid atomen toegevoegd kan worden, zonder dat dit extra rekenkracht kost. Het aantal polygonen echter wordt beperkt door de rekenkracht die een apparaat kan handelen. De atomen worden vergeleken met die uit de medicijnen- en wetenschapbranche; het zijn kleine balletjes die objecten als bomen en stenen daadwerkelijk rond kunnen krijgen, omdat ze zelf ook een ronde vorm hebben.
Het hoekige tijdperk lijkt hiermee dus uit te sterven, zeker omdat Euclideon zich verdedigt met het feit dat je oneindig veel detail kunt toevoegen, anders dan bij de polygonen. Het bedrijf stelt zelfs dat er zeker honderdduizend keer zoveel detail gecreรซerd kan worden dan nu het geval is met de polygonentechniek. Het is zelfs mogelijk volledige objecten als rotsen in te scannen en zo in een spelwereld te plaatsen, waardoor het realisme alleen maar stijgt.
Toch moet deze technologie nog aanslaan, want Euclideon is een bedrijf gespecialiseerd in het grafische. Het is echter geen bedrijf dat games aflevert, dus ontwikkelaars van onze hobby moeten hiermee leren omgaan. We wachten af wie de eerste zal zijn en of dit daadwerkelijk een revolutie met zich meebrengt op het gebied van graphics. Bekijk hieronder een video over het project.
Als ik een video pre-render kan ik een paar miljoen polygons per vierkante meter krijgen, wil deze video wel in real time zien (dus als character gewoon rond loopt) en A.I, vuurgevechten niet te vergeten rook en andere bewegende objecten, wedden dat die video dan een heel stuk lastiger word om te maken ๐
De voice-over geeft dan ook aan dat Euclideon hard werkt om hun ‘eiland’ te voorzien van nieuwe mogelijkheden. In een volgende video komt bijvoorbeeld de belichting meer aan bod. Ontwikkelen kost tijd.
Dit kan nog wel 5 jaar duren voordat er games komen die deze technologie gaan gebruiken.
het zou wel mooi zijn maar ik denk dat het nog wel een hele lange tijd gaat duren voordat dat dit gebeurt.
het ziet er veel belovend uit maar laat denk nog wel paar jaar wachten voorze het kunnen toe passen.
nog wel meer ๐ 20 jaar ofzo ๐ maar hij legt dus uit dat ze polygonen (triljoenen) hebben gebruikt om een detail veel gedetaileerder te maken? als ik het goed begrijp?
dit ziet er wel goed uit maar gaat zeker wel jaren duren
voor ze deze technologie gaan gebruiken ๐
20 jaar? Really..?
owkeee ๐ dat ziet er belovend uit, hopen dat onze gamemakers het later nog gaan toepassen aan hun werksysteem ๐ en kunnen wij nog meer genieten van het digitaal mooiheid ๐
20 jaar? Really..?[/quote]
Hoop het toch niet. Als games er zo over 20 jaar uit zien is er niet echt veel vooruitgang geboekt.
Omg, en net nu ik over polygonen leer bij mn opleiding
Vooral doorgaan. Want zoals in de video al naar voren kwam, is dat je gewoon met converters kan werken. Je hoeft dus niet opnieuw een programma te leren.
De technologie is al redelijk ver gevorderd. Je kan al modellen uit 3Ds max en Maya etc importeren naar je converter. Nu moeten ze alleen nog een engine der omheen bouwen en ze zijn zo goed als gebruiksklaar voor games denk ik zo.
Maar ze werken nu dus helemaal niet meer met polygonen, maar met atomen. Deze atomen bestaan NIET uit polygonen. Voorheen hadden ze dus problemen om veel atomen te gebruiken omdat dit het systeem te veel zou vertragen. Dit hebben ze nu blijkbaar opgelost.
Hoop het toch niet. Als games er zo over 20 jaar uit zien is er niet echt veel vooruitgang geboekt. [/quote]
de man in het filmpje zei ook dat dit slechts de technologie is… ze zijn zelf geen artietsen ze leveren alleen de software aan.. zoals bijvoorbeeld Adobe je photoshop brengt en ga maar zo door.
Het gaat wel een tijd duren voordat dit echt de game industrie gaat ‘ overnemen ‘.
Dit lijkt me een grote concurent van de tesselation in dx11
Ik ben nogal skeptisch, hoewel ik een (ontzettende) amateur ben weet ik hier wel het een en ander van en hoewel stilstaande meshes niet moeilijke zijn worden animatie’s zeer moeilijk aangezien de computer elk bolletje op elk frame moet berekenen (naar wat ik gehoord heb altans, zoals ik al zij ben ik een amateur:wink:) . ik moet hier echter bij zeggen dat ik een jaar terug toen ze het voor het eerst aankondigde ik het al helemaal niet geloofde en ze hebben me toch aangenaam verrast, en als je kijkt hoe games er vijf jaar geleden uitzagen denk ik dat als dit de toekomst is (met nadruk op als) dat het niet meer ver weg is.
Doe mij maar gewoon Vectors, Polygonen, Sprites en Textures anders wordt het veel te realistisch 8) En dan kan je nog zulke mooie werelden hebben, als de gameplay niet goed werkt, is de game toch niet leuk om te spelen ๐
http://notch.tumblr.com/post/8386977075/its-a-scam
Notch (van minecraft) vind het een scam (opllichterij).
Logisch, als je de graphics van Minecraft ziet _0-.
Net wat velen zeggen, het gaat nog wel een tijd duren voordat dit in games verschijnt.
Als het รผberhaupt al echt gebruikt gaat worden. De technologie is eerder al eens geprobeerd en toen hard gefaald, dus ze moeten eerst nog eens bewijzen dat het ook echt gaat werken in games. Momenteel is het nog veel te beperkt, dus ik kan me goed in de kritieken vinden dat ze dit puur doen om investeerders aan te trekken. Zo veelbelovend is het ook weer niet direct in deze staat.
ja maar wie zegt dat gameplay hier minder van word?