Toen Team Bondi eenmaal L.A. Noire in ontwikkeling had en het erop aankwam om een uitgever te zoeken, was er niemand die het risico aandurfde om de detective-titel uit te brengen. Op een bedrijf na: Rockstar. In een interview laat Brendan McNamara van Team Bondi weten dat zowel de ontwikkelaar als Rockstar er erg goed vanaf zijn gekomen door dit risico te nemen.
Rockstar, they’ve been brave enough to take this huge risk and do a completely different type of game – and so the thing so far is just to see whether people will appreciate it and buy into it and like it, because hand on heart, everyone will talk to you in the rest of the games business and say ‘wow, what a huge risk Rockstar took with that one,’ but now it’s paying off.McNamara heeft enorm veel respect voor Rockstar. Hij zegt dat alleen het bedrijf achter Grand Theft Auto moedig genoeg was om een game uit te geven die eens volledig iets anders deed. Het is een risico die je loopt, want je hebt geen idee of consumenten zo’n titel appreciëren en het gaan kopen.
(..) there are some amazing games but there’s a lot of ‘me too’ and a lot of more of the same, and Rockstar continually push the envelope.Op de grote gamebeurzen verschenen veel goede trailers van games en er worden continu nieuwe grote titels geboren, maar volgens McNamara is het veel van hetzelfde en noemt hij het ‘me too’. Rockstar probeert elke keer iets anders en het bedrijf neemt daar ook de tijd voor. Ze geeft niet elk jaar een game uit; Rockstar zou in een cyclus van meer dan tien jaar makkelijk vijf titels uitbrengen.I think it’s one of the reasons why people have faith in them because they don’t just rehash things every year, and they spend enough time – GTA is the classic example – you could say that somebody could keep a game like that going for 10-years or longer and just do five versions.
De beste man van Team Bondi zegt tevens dat Rockstar van allerlei genres thuis is, van film noir tot western. L.A. Noire zou volgens McNamara logisch in elkaar steken met een script dat veel getest is, maar de game had de laatste titel van Team Bondi kunnen zijn met zo’n risico.
Wij vragen ons af: was L.A. Noire zo goed verkocht als een ander bedrijf de uitgever was? Denken jullie niet dat Rockstar ook gewoonweg een naam heeft opgebouwd en dat mensen sneller een game van Rockstar kopen ‘omdat het toch wel goed zal zijn’?