Tevredenheid zit Kojima niet in het bloed

Hideo Kojima, de geestelijk vader van Metal Gear Solid, zal nooit en te nimmer volledig tevreden kunnen zijn over de games die hij produceert. Nu mogen we hopen dat hij ook in de toekomst in deze negatieve spiraal blijft hangen, want komt er een moment dat de beste man wel tevreden wordt, dan stapt hij direct uit de game-industrie. Zelfs met de technologie die steeds beter wordt, verwacht Kojima geen product maken waar hij voor de volle pond blij mee zal zijn.

Creating something is about turning impossible things into possible things, things you want to be able to do. If it gets to the point where I’m able to create anything I want, I’ll probably stop making video games.
Kojima’s idee is om het onmogelijke mogelijk te maken, maar als we tot dit punt komen, dan wil hij geen games meer maken. Hij wil namelijk niet alles kunnen creëren wat er te creëren valt.
So we’re facing a similar situation to that which faced Charlie Chaplin. He didn’t need words to express himself in his movies but suddenly he had to include words in order to stay relevant.
Bovendien zegt hij dat veel ontwikkelaars hetzelfde probleem ervaren als komedie icoon Charlie Chaplin. Chaplin had geen woorden nodig om zich uit te drukken, maar moest op een gegeven moment woorden gebruiken om relevant te blijven. Met de huidige techniek is het wel mogelijk meer expressie te gebruiken in games, je moet alleen leren het op de juiste manier te gebruiken.

  1.   
    IntenSePinda's avatar

    Kojima-San zal denk ik nooit tevreden zijn over zijn games.
    De beste man is en zal altijd een perfectionist blijven. =)