Dat Star Wars: The Old Republic een grote game gaat worden is al langer bekend. Per klasse is er een uniek verhaal te spelen en de game is daarnaast de eerste MMO die volledig gesproken is. Nu heeft EA naar buiten gebracht hoeveel gameplay tijd de game krijgt. Star Wars: The Old Republic krijgt volgens de uitgever namelijk 200+ uur gameplay PER klasse, aldus Frank Gibeau van EA:
“I don’t pay much attention to that talk, I get a lot of questions from analysts and press about it. What I try and concentrate on is, is it a good game and is it ready to go? You look at a game that has 200 hours of gameplay for each of the six classes, and that doesn’t include the crafting, the raids, the multiplayer.”Er gaan geruchten dat Electronic Arts 300 miljoen dollar in de game heeft gepompt en dat geld blijkt qua gameplaytijd goed besteed. Nu maar hopen dat genoeg mensen de game oppakken om het rendabel te maken.“It’s vast. It’s a gigantic game. And that costs money. But when you get one of these launched they persist for a long period of time. Ultima is on its first decade and it still has tens of thousands of subscribers and is widely profitable for us. It’s just the nature of the beast that you have to build this amount of content.”