The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D glitches zijn er expres ingelaten

De makers van The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D hebben er bewust voor gekozen dat een paar glitches en bugs uit de originele versie in de remake zijn gebleven. Hierdoor is de game-ervaring grotendeels gelijk gebleven aan het origineel op de Nintendo 64.

In een interview met Shun Moriya, programmeur van de remake, komen wij te weten dat zij de bugs in eerste instantie logischerwijze wilden wegwerken. Maar de werknemers die het oude spel gespeeld hadden stonden er echter op dat deze bugs in het spel gelaten zouden worden:

One conflict arose when, as programmers, we wanted to get rid of bugs. But the staff members who had played the old game said the bugs were fun! We were like, ‘What?!’

It wouldn’t be fun if your friends couldn’t say, “Do you know about this?” So we left them in if they didn’t cause any trouble and were beneficial. If something simply could not be allowed to stand, we begrudgingly fixed it, so some bugs don’t appear, but we left in as many as we could, so people will grin over that.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D is nu een week uit in Europa en verkoopt zeer goed. Een voorbeeld van een grappige glitch in de game die al ontdekt is vind je hieronder.

  1.   
    See4urSelf's avatar

    Hahahah chill. Dat is pas denken aan je fanbase!