Gamersnet.nl

Microsoft laat nieuw advertentieplatform Nuads voor Xbox 360 en Kinect zien

Op het dashboard van de Xbox 360 zijn vaak advertenties voor bijvoorbeeld films en producten te vinden. Of we nou blij met deze reclame moeten zijn is de vraag, maar voor Microsoft is dit natuurlijk een mooie inkomstenbron. Op de E3 kondigde het bedrijf al aan bezig te zijn met een nieuw advertentieplatform dat reclame op de Xbox 360 interactiever en interessanter moet maken. Dit platform, genaamd Nuads, is nu ook officieel onthuld en maakt gebruik van Kinect.

Nuads laat adverteerders de stem en bewegingen van mensen in reclame’s gebruiken. Zo werden er tijdens de presentatie van Nuads voorbeelden getoond waar door een stemcommando een Tweet uitgestuurd kan worden en kijkers van advertenties naar hun mening gevraagd kan worden. In de onderstaande video laat Microsoft in totaal vijf voorbeelden van de mogelijkheden van Nuads zien.

Mark Kroese, medewerker van Microsoft Advertising, geeft aan dat Nuads een zeer belangrijke stap voor interactieve televisie is:

Simply put, NUads break down the barriers between consumers and content on the TV screen. NUads make traditional linear content—like a 30 second TV spot—irresistibly interactive. For years, the industry as gone to great lengths trying to figure out how to deliver interactive TV. Until the advent of Kinect, no one really understood that the key to making TV interactive was right in front of us all along: the audience. People are inherently interactive all on their own. We just needed the technology to get out of their way.
Op het eerste gezicht lijkt Nuads voor ons gamers geen belangrijke ontwikkeling. Op de redactie van GamersNET hebben we ook weinig zin om onze vrienden op de hoogte te stellen over welke advertenties we kijken of als een Cola-flesje op het scherm heen en weer te springen, maar het nieuwe advertentieplatfotm maakt de advertenties in ieder geval een klein stukje boeiender. De reclame’s zullen niet verdwijnen, maar misschien verschijnt er door deze ontwikkeling in de toekomst daadwerkelijk interessante reclame.