Molyneux vindt Kinect de nodige problemen hebben

Peter Molyneux wordt altijd geëerd om zijn uitspraken en nu spreekt hij ook lichtelijk negatief over Microsoft’s Kinect. Hij zegt dat de techniek een aantal serieuze problemen kent als input device. Navigeren zonder pookje of ‘thumbstick’ maakt een game al een stuk lastiger om te ontwikkelen, aldus de man achter Fable.

I’ll admit that Kinect has got some problems. As an input device it has some real problems. (..) But what Kinect does have is a great sense of freedom and emotion. So that’s what we’ve tried to do with Fable: The Journey.
Hij zegt dat het zonder knoppen een speler iets laten doen een probleem kan zijn. Toch zegt Molyneux dat Kinect ook nieuwe mogelijkheden teweegbrengt, zoals meer emotie en vrijheid. Hij zegt dit te implementeren in Fable: The Journey, de titel die op de E3 werd onthuld en volledig gebruikmaakt van Kinect.

De beste man ontkent dat de nieuwe Fable een on-rails game wordt en dat het gezien moet worden als een hardcore game.

  1.   
    WesterW's avatar

    Tja, lopen is niet goed mogelijk met Kinect… net als de camera draaien overigens 😉

  2.   
    lassieman's avatar

    maar je kan toch gewoon een spel maken waarbij je de controller ook vast moet hebben?

  3.   
    Houserz's avatar

    Ben benieuwd, maar betekent dit dat er dus “alleen”met kinect gespeeld kan worden of of kan er nog steeds met de controller gespeeld worden? Ben toch benieuwd want dat betekent dat het dus nevernooit naar de pc kan komen? niet dat ik daar op game, maar toch. Voor de pc gamers onder ons toch jammer