Dat EA druk bezig is met het promoten van de snowboardgame SSX was te zien aan de strakke E3 Trailer van enkele dagen terug. EA laat echter ook weten lang niet alles over de game te verklappen in Los Angeles deze week: bepaalde features van de game worden met opzet achtergehouden, juist om ze pas op de Gamescom 2011 in Keulen te kunnen vertonen.
I can tell you that our online design is not what people will expect, we’re not talking about multiplayer and online features until Gamescom.Aldus EA Sports creative director, Todd Batty, die zijn voorliefde voor Criterion en hun Autolog-feature in Need for Speed: Hot Pursuit bekend maakt.I will tell you: I’m a huge fan of Criterion and the games they make. And so when we looked at what they did with Autolog – which to me is putting your friends at the heart of the game in some really cool and intuitive ways – we are going to be talking about some online and multiplayer stuff that’s really awesome and is definitely inspired and going into that direction.
Als het werkelijk zo is dat SSX voorbeeld wil nemen aan Criterion, is het dus goed mogelijk dat er een zogenaamd ‘Snowboardlog’ komt of dat snowboarders, net als de autocoureurs in Burnout: Paradise, zich tegelijkertijd van een berg af kunnen laten storten om hier en daar wat gave opdrachten te doen.