Gamersnet.nl

IO Interactive verduidelijkt uitlatingen over moeilijkheidsgraad Hitman: Absolution

Vorige week meldde director Tore Blystad van IO Interactive dat Hitman: Absolution toegankelijker moet worden dan de vorige delen uit de serie. De noodzaak tot een meer toegankelijke game lag volgens hem in het feit dat veel consumenten eerdere Hitman-games naast zich neer legden, af geschrokken door de hardcore moeilijkheidsgraad. Veel fans reageerden geschokt op dit nieuws, bang dat de serie het verkeerde pad op ging en de hardcore spelers en fans zou vergeten.

Community manager Nick Price kalmeerde de gemoederen enigszins. Volgens hem had Blystad het ietwat verkeerd verwoord.

The point, which is missed completely by most people who have been alarmed by this one partial quote, isn’t that we want more people to enjoy the game as such – we want people to enjoy the game more.

Reduce frustration and reloads and such things. Obviously, this will allow more people to play the game where they would turn it back to the store after two hours because it became to hard or too punishing too quick. But core fans will be able to enjoy the game the same way they did earlier.

Volgens Price redeneert de ontwikkelaar niet vanuit de gedachte dat meer mensen de game moeten gaan kopen, maar dat degenen die de game kopen, er tevredener over zijn.

Wat vinden jullie, is het goed dat Hitman: Absolution toegankelijker belooft te worden?