Gamersnet.nl

Consoles hebben moeite en raken overhit door L.A. Noire

Veel gamers kijken uit naar Rockstar’s nieuwe titel L.A. Noire en kunnen niet meer wachten om het spel te spelen. Maar bij de release van de game zijn er meteen meldingen binnengekomen bij Rockstar Games dat het updaten van de PlayStation 3 naar versie 3.61 ervoor kan zorgen dat de console overhit raakt.

Primary reports seem to be that updating to firmware 3.61 will cause PlayStations to overheat. There have been various reports of this on a few different games now, all reporting their PS3s turning off or ‘Red Lighting’ after having installed 3.61.

This can range from games randomly freezing to PS3s turning off anywhere between 30 mins use to two hours. We have confirmed locally that multiple games (Rockstar and non-Rockstar) overheat or freeze only when 3.61 is installed.

De oude PlayStation 3-modellen van 60GB en 80GB raken zwaar overhit en vallen plots uit bij L.A. Noire na een speelduur van een half uur tot twee uur. Ontwikkelaar Rockstar heeft al te kennen gegeven dat zij zullen blijven testen op verscheidene PlayStation 3-units en firmware versies om te zien of zij er iets aan kunnen doen; maar aangezien dit volgens hen hoogstwaarschijnlijk aan de firmware van de PlayStation 3 ligt, zal het probleem door worden geschoven naar Sony.

Echter, de bewering dat de PlayStation 3 overhit zou raken door firmware 3.61 wordt door Sony in de prullenbak geschoven. Er is volgens de Japanse elektronicagigant geen enkel structureel probleem geconstateerd bij de firmware; de problemen die Rockstar Games beschrijft zijn het gevolg van een fout in de game en dus niet van Sony, aldus Sony zelf. Er moet ook opgemerkt worden dat het probleem met deze game niet alleen voorkomt op de PlayStation 3, maar ook op de Xbox 360.