Sappige details Max Payne 3 vrijgegeven; Bullet-Time wordt behoorlijk uitgediept

Na een lange periode van stilte rondom Max Payne 3 heeft ontwikkelaar Rockstar weer een aantal sappige details vrijgegeven. Zo liet de ontwikkelaar meer weten over de behoorlijk uitgebreide Bullet-Time, de grafische engine waarop de game zal draaien en het hoogstaand realistische geweld dat de game zal gaan bevatten.

◘ The combination of Natural Motion’s Euphoria character behavior system and Bullet Time adds a new level to Max’s classic shoot-dodge moves. Shoot-dodge is not a canned animation, but a natural interaction with the environment, as Max will reach out to the floor as he dives, and naturally respond to objects in his way if you attempt to dive into a wall or obstacle

◘ This marriage of slow-motion gunplay and Euphoria physics amplifies the cinematic action of Max Payne 3 significantly, and enemies will also respond realistically to each bullet fired.

◘ Max Payne 3 extends the concept of Bullet-Time to now include game areas of the game that will trigger set pieces involving Bullet-Time. These provide epic moments of action that allow Max to take out enemies in a new interpretation of Max Payne’s signature style.

◘ Bullet-Cams return: in keeping with the stylish gunplay for which Max is known, Bullet-Cams deliver players a reward for downing enemies with a satisfying final kill

◘ Max Payne 3 takes the graphic novel panels of the earlier games and evolves them by utilizing in-game assets to create a motion comic-style approach.

◘ James McCaffrey, the original voice of Max, is back. Not only as the voice of max, but Max’s appearance, face and many of his movements in Max Payne 3 are all captured directly from James himself.

◘ Max Payne 3 features an integrated cover system. Cover adds an extra strategic element to the classic shoot-dodge/bullet-time/ run-and-gun mechanics of Max Payne, providing players with new options in any given situation

◘ Tremendous detail has been paid to every facet of Max Payne 3: Bullets destroy nearly everything in the environment, sweat will appear on Max’s face and shirt as the heat of battle wears on, and blood soaks the clothing of his enemies. You’ll also notice the minute details of the weapons themselves: hammers cock back, slides move, shells expel from the chamber and literally hundreds more.

◘ Partners and sidekicks will play a large role in Max Payne 3. Hundreds of hours of custom motion-capture were done for individual characters, making traditional in-game encounters completely unique, such as enemies sweeping a room or simply the way Max’s partners will behave as they move through the game.

Hopelijk zullen we op de E3 meer gaan horen en zien van dit derde deel uit de befaamde serie, die naam maakte met de introductie van het spelelement Bullet-Time.

  1.   
    HellViperX's avatar

    ben benieuwd hoe de game uiteindelijk wordt 🙄

  2.   
    Sub-Zeuro's avatar

    Gelukkig dat dit concept weer helemaal terug komt. Wat een tof spel was Max Payne juist om de goeie besturing en bullet-time. En de goeie graphics natuurlijk. Kan niet wachten 🙄 mp ga ik ook veel spelen denk ik. 😉

  3.   
    XTR17's avatar

    Welke verhaallijn van Deel 2 gaan ze nu volgen? ‘In two endings of Max Payne 2 Mona is either killed or survives being shot in the back. It is not yet confirmed, which ending is canon. ‘

  4.   
    NightHawk's avatar

    Zalig!

  5.   
    Fox's avatar

    Ik heb alleen deel 1 gespeeld… De mensen die deel 2 hadden gespeeld waren niet zo tevreden dus ik hoop echt dat deel 3 even goed wordt als deel 1 😛

  6.   
    Rijstekorrel's avatar

    HellViperX schreef, "ben benieuwd hoe de game uiteindelijk wordt 🙄 "

    Ik ook 😀

  7.   
    Slayer61's avatar

    Klinkt allemaal heel vet! Kan niet wachten wat R* hier van gaat maken!

  8.   
    Shaggyrulez's avatar

    ik zeg: deze moet ik hebben!!!
    deel 2 was super en deze klinkt als SUPER!