Gamersnet.nl

”Levensechte karakters sleutel tot sprong naar next-gen”

Heavy Rain deed het al: animaties naar een volgend niveau tillen met realistische gezichtsuitdrukkingen en emoties. En volgende maand kunnen we in L.A. Noire eindelijk genieten van vrijwel perfecte lip-sync en, voor ons nu al, levensechte spelkarakters. Toch lijkt het voor Epic Games nog niet genoeg, lonkend naar de beelden van Samaritan, een project van het bedrijf.

I’m most excited about the ability for more realistic characters and movie-quality environments to enhance the player’s emotional attachment to the game world.
Deze tech-demo is volgens Tim Sweeney, baas van Epic, hét voorbeeld van gamen voor de komende jaren, met realistische karakters en filmkwaliteit omgevingen. Hiermee wordt de connectie tussen gamer en game veel sterker en zullen spellen nog meer emotie tonen en die overdragen aan de consument.

Sweeney zegt dat games in het prille begin alleen voor plezier moesten zorgen. Donkey Kong zag er simpel uit, maar was uitdagend. Doom echter, zette voor hem de eerste stap door elementen erin te stoppen waar mensen van zouden schrikken.

Game developers have much further to go in delivering truly dramatic interpersonal experiences.
Momenteel moet er volgens de beste man nog genoeg gebeuren om perfecte, dramatische ervaringen te creëren. Alyx in Half-Life 2 deed een hoop en deze persoonlijkheden moeten verder uitgebreid worden. Toch denk ik dat we niet mogen klagen over graphics en de animaties tonen steeds meer emoties. Stapje voor stapje niet?