Meer details inFamous 2 uit de doeken gedaan

In een interview met game director Nate Fox van inFamous 2 werden verscheidene details uit de game behandeld. Eén van de meest opvallende veranderingen waar we tot nu toe van gehoord hebben, is natuurlijk de mogelijkheid voor gebruikers om zelf hun content te maken, daarmee het ‘Play-create-share’-principe, waar LittleBigPlanet mee op de proppen kwam, ook te verwerken.

En als we Fox mogen geloven, zal er ook van echte integratie met de singleplayer sprake zijn. Volgens hem zal de speler namelijk, terwijl hij in de singleplayer door de map heen rent, overal usermade-missies op zien poppen in de stad. Hierdoor kan de speler direct bepalen of hij eventjes van de hoofd verhaallijn wilt afstappen. Als speler kan je verscheidene filters instellen om te bepalen of en welke missies er dan te zien zullen zijn.

Zo zal Sucker Punch naar eigen zeggen de beste gemaakte ‘goedkeuren’, wat een apart filter zal worden. Je kan echter ook bijvoorbeeld rangschikken op soort missie: puzzels, of met een eigen verhaal.

Daarnaast liet Fox ook weten dat we in het vervolg op het succesvolle eerste deel in staat zullen zijn om met Cole in het gezicht van mensen te gaan rammen, een veelgevraagd verzoek van de community volgens hem. Hiervoor zal ook een speciaal melee wapen beschikbaar zijn. Tot slot liet hij ook nog weten dat de savefile van deel één opnieuw gebruikt kan worden, en dat de gemaakte beslissingen betreffende karma meteen overgedragen worden in de sequel.

inFamous 2 zal op 10 juni verschijnen.

  1.   
    thoom95's avatar

    wisten we dit niet al ??zjin geloof ik niet echt nieuwe details 😛

  2.   
    Verwijder Mij!'s avatar

    Nice nice 😀

  3.   
    Daniel Z's avatar

    Heel vet, ook zeker die integratie van user content in de singleplayer.

  4.   
    Steen's avatar

    kga hem zowieso kopen echt vet in dit deel kun je ook dingen laten zweven, wel wat beter dan alleen maar iets nutteloos wegblazen