Gamersnet.nl

PC als hoofdplatform Battlefield 3 creëert betere console-versie

Patrick Bach, producer van Battlefield 3, zegt dat ontwikkelaars moeten kiezen voor de PC als hoofdplatform, omdat de games op de consoles dan beter tot hun recht komen. En ook de PC-versie wordt dan geen afgeraffelde port.

That was the truth five years ago, but the world has moved on. PCs are way more powerful than the consoles today and there are actually almost zero games out there that actually use the benefits of this.
De focus op het ontwikkelen van games ligt momenteel nog steeds op de consoles, maar Bach zegt dat de wereld is veranderd. Dit idee was er vijf jaar geleden, maar de PC is vele malen sterker dan de huidige consoles. Hierdoor komen er bijna geen games uit die op de PC alle kracht laten zien; ontwikkelaars halen geen voordeel uit de potentie van de PC.
So for our target of what we want to hit, we are now using the more powerful platform to try and prove what we see gaming being in the future rather than using the lowest common denominator, instead of developing it for the consoles and then just adding higher resolution textures and anti-aliasing for the PC version.
Developer DICE pikt dus het sterkste platform om op de ontwikkelen, omdat de kracht van de PC de toekomst is. Eerst produceren voor de console resulteert namelijk in het toevoegen van hogere resolutie textures en anti-aliasing en klaar is de PC-versie.
I think people will be surprised to see how good it looks on the consoles.
Maar Patrick Bach gelooft erin dat Battlefield 3 voor de PC subliem wordt, en dat de game ook op de consoles er heerlijk uit zal gaan zien. Ze kunnen via de PC kijken wat de consoles aankunnen en daardoor het beste van het beste laten zien op de PlayStation 3 en Xbox 360. Gamers zullen verrast worden door de kwaliteit op deze apparaten, hoewel DICE nog niets kan laten zien, vanwege het finetunen op de PC.

Toch willen wij niet alleen mooie graphics. We hopen natuurlijk ook op een sublieme gameplay; gaat dat volgens jullie lukken?