Gamersnet.nl

Homefront advertentie schokt YouTube-gebruikers

THQ heeft miljoenen dollars uitgetrokken voor de reclamecampagne van Homefront. Nadat veel grote gamingwebsites volledig waren omgetoverd in Homefront-stijl is vandaag ook de Australische versie van YouTube overgenomen door het spel. Zoals op onderstaand screenshot te zien is, is bovenaan de site een gigantische banner geplaatst die impliceert dat Noord Korea een aanval heeft gelanceerd op Amerika. De bijbehorende video was in feite een verkorte versie van de Backstory Trailer die THQ vorig jaar vrijgaf, maar dat veel mensen hier niet van op de hoogte waren blijkt wel uit de reacties van enkele geschokte bezoekers:

“Almost freaked out at the YouTube homepage banner ad for Homefront, thinking it was a real headline on a North Korean attack. Not cool.”

“HOLY S**T I thought North Korea ACTUALLY Launched a nuclear ATTACK! F**K Y** YOUTUBE AND YOUR SH***ING GAMING ADVERTISINGS!”

“I find the front page advertisement for “HomeFront” on Youtube to be offensive. I thought North Korea had actually attacked. Misleading.”

“Not sure if the ‘North Korea Attacks’ Youtube banner ad for #Homefront is the most tasteful use of advertising i’ve ever seen.”

Het is THQ dus opnieuw gelukt om de aandacht op Homefront te vestigen, maar velen zijn niet blij met de manier waarop het bedrijf dit heeft gedaan. Laat even in de reacties weten of jij deze manier van reclame voeren wel acceptabel vindt.

Klik op de afbeelding voor een vergroting