Gamersnet.nl

Guerrilla: “we hebben niet het maximale uit de PlayStation 3 gehaald met Killzone 3”

Aanstaande vrijdag is het dan eindelijk zover: dan verschijnt Killzone 3 in ons koude kikkerlandje. De game, die is geboren en getogen in Nederland, is een van Sony’s belangrijkste titels van 2011 en zal naar verwachting miljoenen keren over de toonbank gaan. Nu de meeste journalisten al uitgebreid met het spel aan de slag zijn geweest, blijkt er één ding te zijn waar iedereen het over eens is: Killzone 3 is de mooiste game van het moment. En dat is een wonder aangezien Guerrilla twee jaar geleden riep met Killzone 2 al het maximale uit de PlayStation 3 te hebben gehaald. Hermen Hulst, directeur van Guerrilla Games, besloot het een en ander recht te zetten:

At the end of every project, we say, ‘we’ve maxed it out.’ I made that mistake at the end of Killzone 2. We felt that we’d pushed it absolutely to the max. We now know from experience there’s always more mileage in the tech. You can always find new techniques.
Hulst illustreert dit met een voorbeeld:
For example, in Killzone 2, we introduced anti-aliasing to get rid of the jagged edges. We’re using that, but an improved version that is much more efficient, so we actually leave space for more detail, bigger environments and more polygons. Compared to Killzone 2, Killzone 3’s polygon count is three times as high, so we’ve been able to find new space, probably averaging out to 40 percent.
De beste man geeft echter wel aan dat Killzone 3 enkel op de PlayStation 3 mogelijk is:
The guys that created LittleBigPlanet, I don’t think they would have been able to create a game that looks as great on someone else’s tech and that’s the same with us.
Dit betekent dat de PlayStation 3 tot nog meer in staat is waardoor Guerrilla de mogelijkheid heeft hun volgende game nog mooier te maken. Wij zijn alvast benieuwd wat ze dan voor ons in petto zullen hebben. Killzone 3 verschijnt op 25 februari 2011.