Dark Souls developer doelt op het terugbrengen van de Dragon Quest feeling

In een niet al te kort interview met 4Gamer vertelr de directeur van From Software, Hidetaka Miyazaki, over de ontwikkelingen van Dark Souls, het aangekondigde vervolg op Demon Souls.

Miyazaki belooft onder andere dat Dark Souls ruim 100 verschillende vijanden, een groot aantal wapens en nieuwe spreuken zal bevatten. Spelers zullen merken dat naarmate ze bepaalde wapens meer gebruiken, ze sneller en sterker zullen worden met het desbetreffende wapentuig. Tevens zal het mogelijk zijn om je wapens handmatig een upgrade te geven door middel van een fortification system.

Ook de map van Dark Souls zal compleet anders zijn. Volgens Miyazaki is het ontwikkelteam er mee bezig te spelers te helpen met het sneller onthouden van de map. Ongeveer 60 uur in-game speeltijd zou meer dan voldoende moeten zijn voor spelers om alle area’s uit hun hoofd te leren.

De online multiplayer zal vrijwel hetzelfde blijven. Zowel in Demon Souls als het vervolg Dark Souls kunnen spelers elkaar helpen met bepaalde moeilijke stukken in de game door aanwijzingen te geven. Naast elkaar bijstaan kunnen gamers het online ook tegen elkaar opnemen, dit alles in het verlengde van de complete RPG-ervaring. Meneer Miyazaki en de ontwikkelaars van From Software noemen het ‘mutual role playing’. Ze doelen op het terugbrengen van de feeling die de oudere Dragon Quests ooit hadden: gezamenlijk knokken in een RPG-wereld.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren