Zoals al een tijdje bekend is mogen wij binnenkort Uncharted 3: Drake’s Deception verwachten. In het derde deel van de avonturenserie zal hoofdrolspeler Nathan Drake zichzelf ditmaal in de nesten werken in een woestijn na een zwaar vliegtuigongeluk. Dankzij deze nieuwe setting zou het goed mogelijk zijn dat Uncharted 3 een meer open wereld gevoel kent. Of denkt ontwikkelaar Naughty Dog daar anders over?
“We’re not an open-world game. We’re never going to be an open-world game – just because that’s not what we’re interested in making. It’s still up in the air how much gameplay we’re going to let you wander around. It will probably feel more open than the other games have. For sure.Natuurlijk is er op dit moment weinig bekend over Uncharted 3, maar kleine delen van het verhaal zijn al aan het licht gekomen. Nathan Drake gaat in de Arabische woestijn op zoek naar het legendarische ”Atlantis of the Sands”, zo heeft Arne Meyer van Naughty Dog eerder bekendgemaakt. Wij kunnen niet wachten op meer informatie van het spel!But we’re never going to let you just ride a thousand miles off into the middle of nowhere. Ultimately the feel we want to get is, yeah, you’re lost in the desert. So it needs to feel like that. But it’s not going to feel open-world. When we said ‘desert’ the first thing all the game designers said was, ‘Well, crap. How are we going to rein you in?’ We sent guys to the desert and looked at desert reference and realised that the desert actually does have some natural barriers. There are dunes that are impossible to climb. We sent a couple of our art guys out there and they were trying to climb these dunes and the sand was just sliding. We get away with some of that kind of stuff. But at some point we have to do something. And I don’t want to say what we did because I think we came up with a really cool solution. But we try not to kill you.”