Gamersnet.nl

Top 2010: De Top 2010 van Peter Bouwman

Peter Bouwman
Petor
Hoofdredacteur

Top 5
1. Fallout: New Vegas
Genoeg krijgen van Fallout is onmogelijk! De game doet inderdaad niet veel nieuws ten opzichte van zijn voorganger, maar de nieuwe wereld was voor mij genoeg reden om mij uren te vermaken in de omgeving van New Vegas. Laat de DLC maar komen!

2. Red Dead Redemption
Als RPG en Sandbox liefhebber kwam alles voor mij samen in Red Dead Redemption. De sandbak van het Wilde Westen is een fantastische wereld om avonturen in te beleven en alle vrij te spelen kleding en quests hebben ervoor gezorgd dat ik uren heb rondgedwaald in Zuid Amerika en Mexico.

3. Halo: Reach
Bungie heeft alles wat goed was aan de eerdere delen, perfect samengebracht in Reach. De storytelling is van ongekend niveau, de bekende gameplay is beter dan ooit, de wereld van Reach is sfeervol en schitterend en als laatste is er natuurlijk de multiplayer. Perfect sausje.

4. Mass Effect 2
Shephard is een held van mij! Waarom? Ik ben het zelf! Sterker nog, het meenemen van de savegame van het eerste deel maakte mij zo betrokken bij mijn karakter, dat ik met grote overtuiging en liefde de wereld heb gered van de Collectors.

5. Assassin’s Creed: Brotherhood
Het rekruteren en opleiden van je eigen gilde, was voor mij de vetste toevoeging in Assassin’s Creed: Brotherhood. Om ze vervolgens ook in actie te zien in het schitterende Rome, was nog vetter! Brotherhood heeft het verhaal van Ezio nog dieper gemaakt en maakt het wachten op deel drie alleen maar moeilijker!

De grote verrassing
De grootste verrassing dit jaar was het spelen op de 3DS. Iedereen reageerde hetzelfde, toen we het apparaatje te zien kregen op de E3. Knipperend met de ogen. ‘Heh?, hoe kan dat nou?’ Het kan! 3D zonder bril en op de handheld! Bij launch zal ik zeker in de rij staan in 2011!

De grote teleurstelling
Heavy Rain. Ik geef toe, ook ik werd beïnvloed door de hype die gecreëerd werd voor de release. Interactieve Storytelling van het hoogste niveau, betrokkenheid met karakters en je zou je wanen in een speelfilm. Heavy Rain bleek uiteindelijk een groot Quick-Time event te zijn, waar de enige emotie de X-knop was. Voorspelbaar verhaal, maar bovenal, veel te weinig gameplay voor een GAME.