Slecht nieuws uit het Super Meat Boy-kamp. De aangekondigde WiiWare-release van de populaire Xbox 360- en PC-game is gecanceld door Team Meat, ontwikkelaars van de game.
De makers hadden problemen met de maximale grootte van WiiWare-titels. Nintendo heeft hierbij de limiet op 40 megabytes staan, terwijl Super Meat Boy 50 megabytes inneemt. Edmund McMillen, één van de twee makers van Super Meat Boy, verschaft uitleg.
It’s mostly music. We got it close to 40 MB, but we only have five music tracks, one retro and one boss, and no cutscene music. … The cut scenes might as well not be there, and if you beat the game, I’m sure you know the final cutscene needs a musical score, to have any impact at all.
McMillen verwachtte eigenlijk 5 of 10 MB meer te mogen gebruiken van Nintendo, maar niets is minder waar.
Team Meat probeerde tevens Super Meat Boy als retailgame in de schappen te krijgen. Tot nu toe hebben ze drie grote uitgevers aangesproken, maar geen enkele heeft nog interesse getoond. Toch blijft het team het proberen, dus wie weet kunnen we op een dag nog Super Meat Boy op een schijfje verkrijgen. We houden jullie op de hoogte!