Gamersnet.nl

EA maakt strategie bekend om COD te bestrijden

EA heeft onlangs hun strategie bekendgemaakt voor het stelen van de FPS kroon van Activision en zijn Call of Duty-franchise oftewel: maak gewoon een superieur spel! EA boss John Riccitiello vertelde Kotaku:

“If I had to pick the story I’d like to play out next year it’s we ship a 90 [Metacritic score] and they ship an 85. What I’ve witnessed a couple of times in the games industry is the way you unseat a market leader is you make a better game a couple of times in a row. I have great expectations to do a lot better in 2011 than in 2010 on the strength of a couple of products like Bulletstorm and Crysis [2], but most importantly for us, Battlefield 3, which I feel incredibly good about.”
Niemand kan zeggen dat dit voor EA een jaar slecht was. Medal of Honor pakte vooralsnog een 8/10 en het uitstekende Battlefield: Bad Company 2 kreeg zelfs een 9/10. Beide games verkochten overigens ook zeer goed. Helaas lijkt dit allemaal een beetje in het niet te vallen vergeleken met Activision’s grote bulldozer genaamd Call of Duty.

Het laatste spel in de serie – Treyarch’s Black Ops – ging maar liefst 5.6 millioen keer over de toonbank op de eerste dag. Riccitiello ging verder en vertelde ook dat de nieuwe Battlefield titel die op dit moment in ontwikkeling is met de tweede generatie van de ”Frostbite engine”, iets wat hij vooral ”a class act for FPS” noemt. Met als afsluiter de volgende quote:

“I think we’re going to lift the game pretty dramatically in the first-person shooter category,”