Gamersnet.nl

God of War-ontwikkelaar: PSP was vanaf begin af aan al gedoemd

De mede-oprichter van ontwikkelaar Ready at Dawn, Ru Weerasuriya, die onlangs nog zei dat bij de ontwikkeling van God of War: Ghost of Sparta werkelijk het onderste uit de kan die PSP heet gehaald moest worden, heeft behoorlijk fel uitgehaald richting de PSP als platform.

In een interview met het bekende magazine Edge zei hij onder meer dat de PSP elementen bevat waardoor het niet een echt draagbaar gaming platform genoemd zou mogen worden.

The PSP has elements which mean it can’t be called a true portable gaming platform. It was the first portable that Sony released – it’s a trial by fire. It’s a good platform and you can make amazing things on it. I think that we’ve tried as much as possible to prove that in the last seven years.

But it was doomed from the beginning, that’s its biggest problem. It was doomed from the very get-go. There are some things which aren’t conductive to calling it a true portable gaming platform and calling it a connective platform, although it has wi-fi. There’s so many things that publishers and the manufacturer and Sony dropped the ball on – it’s natural, it’s the first one.

Volgens hem is de PSP dus van het begin af aan al gedoemd geweest om te mislukken. De uitgevers, de fabrikant en Sony hebben volgens hem behoorlijk veel steekjes laten vallen, maar dit is volgens hem wel vrij normaal te noemen, gezien het feit dat de PSP ‘de eerste’ was. Weerasuriya ratelde nog even door, waarbij hij ook nog aangaf dat de PSP2 onderweg is.
That hope that you can have is that they learn from that experience when they make the next one, and that they solve the issues with the PSP and the PSPgo – and also that they learn from what the others are doing.