Gamersnet.nl

Black Ops verslaat Modern Warfare 2 in strijd om grootste entertainment launch ooit

Je hoeft geen genie met een IQ van 180 te zijn, om te bemerken dat Black Ops letterlijk de winkels uit vliegt. Het mag dan ook eigenlijk geen verrassing heten dat met de release van deze ongekend populaire game, voorganger Modern Warfare 2 verstoten is van de troon van grootste entertainment launch ooit.

Alle cijfers zijn nog niet eens binnengekomen, maar ontwikkelaar Treyarch en met haar uitgever Activision hebben op de eerste dag sowieso al 360 miljoen dollar aan inkomsten vergaard met de verkoop van de game. Hierbij zijn alleen nog maar de verkoopresultaten in Noord-Amerika en Groot-Brittanië in verrekend.

Trek je de vergelijking door met Modern Warfare 2, dan is te zien dat die game ‘slechts’ 310 miljoen dollar opleverde in een tijdsbestek van 24 uur uit verkopen van ook alleen Noord-Amerika en het Verenigd Koninkrijk. Dit houdt in dat Black Ops maar liefst 5,6 miljoen keer al over de toonbank is gegaan dinsdag, wat een groots getal is in vergelijking met de 4,7 miljoen verkopen van Modern Warfare 2. De baas bij Activision Bobby Kotick zei er nog het volgende over:

“There has never been another entertainment franchise that has set opening day records for two consecutive years and we are on track to outperform last year’s five-day global sales record of $550 million.

The game’s success underscores the pop culture appeal of the brand. Call of Duty: Black Ops is the finest game that Treyarch has ever made and raises the bar for online gameplay by delivering the deepest and most intense Call of Duty experience yet. The Call of Duty franchise has over 25 million players around the world that are engaged in billions of hours of online gameplay, and we are committed to supporting them with new content and features on a more frequent and regular basis.”