Tijdens een interview op de Tokio Game Show wist Peter Molyneux te vertellen dat het in Fable III direct mogelijk zal zijn om met je personage deel te nemen aan een co-op sessie. In Fable II was dit bij de release namelijk niet mogelijk door een gebrek aan ontwikkelingstijd. Peter Molyneux vertelde:
I think we’re taking a poorly implemented feature in Fable 2 and really making it shine in Fable 3.Kortom, er was dus niet genoeg tijd om zowel de singleplayer, de multiplayer als de lokale co-op te testen, waardoor Fable II niet direct online te spelen was. Hierdoor heeft het bedrijf er dus voor gekozen om in Fable III de multiplayer en lokale co-op identiek op te bouwen, zodat er minder tijd benodigd is voor het testen en wij direct bij de release aan de slag kunnen.Well, to be honest, the problem we had — it was a bizarre problem — is that every time you do something different, and this will sound horribly mechanical but it comes down to this at all times … When you create a different version, then that needs a complete test pass.
So we had in Fable 2, because co-op came in quite late, couch co-op and we had [Xbox] Live co-op. We hadn’t really planned for the fact that we were going to have to do a test pass. An entire test pass for the single player; an entire test pass for the couch co-op; an entire test pass for the Live co-op.
We could save a whole test pass if we made Live and couch co-op almost identical in Fable 2, and we were kind of running low on time so we had to do that.