Gamersnet.nl

Motorstorm Apocalypse zal ook ‘Play, Create en Share’-principe hanteren

Ontwikkelaar Evolution Studios die momenteel bezig is met Motorstorm: Apocalypse, heeft bekendgemaakt dat de game de mogelijkheid zal gaan bieden om gebruikers hun eigen gemaakte gameplay modi te delen met andere spelers via PSN. Dit zal op een vergelijkbare wijze gebeuren als in LittleBigPlanet.

Paul Rutschynsky van Evolution Studios vertelde dat de zelfde programma’s waarmee het ontwikkelingsteam de gameplay modi die in de ‘standaard’ game zitten heeft gemaakt, ook op de disc zullen zitten. Hierdoor kan in theorie iedereen zijn eigen gameplay modi maken.

“On the disc, we’re going to have four or five game modes available to play. But we’re also shipping basically the same tools we used to make those game modes on the disc. So the player will be able to string together a series of actions to create a consequence to string together rules to basically create and then share their own game modes online.”
Rutschynsky vertelde ook dat het hele principe achter deze game-editor en creator grotendeels geïnspireerd is door LittleBigPlanet.
It’s taking cues from LittleBigPlanet; it’s not extended where you can build entire levels, but where you can set your own rules up.

If you don’t want it to be who comes first, you can change those rules so it’s like a points scoring system that you’ve devised. Or rules where any vehicle come into contact with another vehicle, they both explode. You can do whatever you want. We’ll promote the best [modes] on the official matchmaker so everyone gets a chance to play these new game modes.

So everytime you go online, hopefully it’s going to be a fresh experience with something new to play, something that you haven’t seen before.”

Voor we dit Play, Create en Share-principe echter daadwerkelijk kunnen uittesten, zal nog een lange tijd voorbij gaan. De game staat namelijk voor ergens volgend jaar gepland.