Gamersnet.nl

Tim Schafer haat zijn imago als arthouse developer

Ontwikkelgoeroe Tim Schafer heeft laten weten dat hij het haat dat mensen hem zien als een arthouse developer. Volgens Schafer is zijn instelling, en die van zijn studio Double Fine, volledig commercieel en zijn de games van zijn hand dus niet zomaar wat artistieke opvliegingen. Hij vertelde:

“I think it’s the worst title ever. I think people want that to be the story – it’s a good story to tell – but Psychonauts, if you really look at it, is a very commercial game, and Brütal Legend is too.”
De platform-adventure game Psychonauts verscheen in 2005 voor de PC en consoles, werd de hemel ingeprezen in reviews, maar verkocht desondanks erg matig. Het meer recente Brütal Legend kon ook rekenen op positieve reviews, maar wist commercieel ook geen groot succes te worden.

Momenteel werkt Double Fine aan twee downloadable games voor THQ. De eerste daarvan, Costume Quest, verschijnt deze herfst voor de Xbox 360 en PlayStation 3. Over andere projecten heeft men nog weinig gemeld, maar we zullen het allicht van Tim zelf horen als er weer een bijzondere game in aantocht is…

[SCREENSHOTS]
Twee kiekjes uit Costume Quest