Gamersnet.nl

Irrational Games onzeker over toevoegen multiplayer Bioshock: Infinite

Tijdens een interview met Kotaku op de GamesCom heeft Ken Levine, mede-oprichter van Irrational Games, verklaard dat er nog geen keuze is gemaakt of het recentelijk aangekondigde Bioshock: Infinite een multiplayer-component zal bevatten.

Here’s what I have to say about multiplayer – it’s what we said about BioShock 1: ‘We have not made any determinations about multiplayer.
De beste man wist namelijk te vertellen dat men wel terdege aan het experimenteren is met een multiplayer-component, maar men is niet geïnteresseerd in een multiplayer-modus, die je evengoed in een andere game kunt spelen.

Om een aantrekkelijke multiplayer te maken, zul je volgens Levine iets unieks in huis moeten hebben, waarbij hij het succesvolle Left 4 Dead aanhaalde. Levine geeft hierbij ook aan dat gamers anders zullen terugvallen op een Halo of een Call of Duty.

I will say that we experiment with things, but for us we are never interested in making a multiplayer mode you could just play in some other game. Because, A) that’s not creatively interesting and B), financially, you’re wasting your time. They’re going to go play Halo. They’re going to go play Call of Duty.

If we do something new — if we do something like Left 4 Dead that has something new to say — people will come to your game. If you don’t, don’t waste your time.

You’re not much of a game designer if you can’t draw lessons out of A) good games and bad games and B) games that are not really applicable to what you are doing. You need to look past the surface.

Het mag er dus op lijken dat Bioshock: Infinite meest waarschijnlijk geen multiplayer in huis zal hebben en laten we wel wezen, dat heeft een fantastische singleplayer-game in het universum van Bioshock ook zeker niet nodig.