Gamersnet.nl

BioWare versimpelt dialoogkeuzes in Dragon Age 2

BioWare heeft tijdens de Comic-Con wat meer informatie over Dragon Age 2 naar buiten gebracht, het vervolg op het bijzonder sterke Dragon Age: Origins. Zo heeft men de keuzes tijdens dialogen een stuk simpeler gemaakt. Je kunt straks in Dragon Age 2 kiezen voor drie keuzes tijdens een gesprek, aan de hand van een bijpassend icoontje: een olijftak staat voor “goed”, een Grieks masker staat voor “gemeen” en een rode vuist levert een “badass” keuze op.

Verder kan je op sommige momenten tijdens dialogen ervoor kiezen dat een teamgenoot een bepaalde situatie op een cinematische manier afhandelt. Als voorbeeld gaf men een moment waarop een groep orcs letterlijk in stukken gehakt werd, waarbij jij kunt kiezen wie van je groepsgenoten dat doet.

De real-time combat zal ook nog meer in het oog springen, met ledematen die rondvliegen en torso’s die afgehakt worden. Volgens BioWare werkt men hard aan het uiterlijk van de game en vooral de console-versies moeten er straks mooier uit gaan zien. Dit alles komt geheel in lijn met de nieuwe visuele uitstraling van de game, die omschreven wordt als een “subtle, comic-book look”.

Dragon Age 2 verschijnt in maart 2011 en bevat verder een dynamisch combat systeem, tactiek, veel diepgang en een uitgebreid en meeslepend verhaal.

Update
Met dank aan Daodan voor de oplettendheid, en IGN voor de slordige verslaggeving: de versimpeling van de keuzes bleek om een bepaalde situatie te gaan. Er komen dus absoluut meer dan drie keuzes, die ook niet per se aan vaste icoontjes verbonden zijn. Goed nieuws dus voor de fanatieke Dragon Age-spelers die graag veel keuze en nuance hebben tijdens dialogen.