Waar in het Albion uit de eerste twee Fable-games amper een bosdier te bekennen was, zal het in Fable III stikken van de verschillende wilde dieren. Althans, er wordt hard aan gewerkt volgens John McCormack, lead artist van Lionhead.
- “The lack of animals in the Fable franchise is always something that has bothered me and we’ve gone a little way into improving in this area for the latest installment.
The problem is trying to convince an entire animation/AI team to spend their resources away from things like combat, cutscenes, expressions, gestures, simulation etc and work on the new badger we’ve just built. As you can imagine, the priority drops somewhat for these things and often don’t make the final cut.
In Fable III, so far we’ve built bats, crows, rabbits, ducks, robins, vultures, lizards, rats, butterflies, moths, insect swarms, dogs, fireflies, geese and we even started on a cow… whether or not these will make it into the final game is anyone’s guess at this point.”
Een groot aantal dieren is dus in de maak voor Fable III. In Fable II zat enkel een aantal konijnen waar een achievement te verdienen viel, maar dat was dan ook alles.