Gamersnet.nl

Sony: ”Arrogantie sijpelt weg, humor keert terug”

Sony verliest haar arrogantie bij de consument en laat de nodige humor wederkeren, zo zegt Peter Dille, hoofd marketing van Sony Computer Entertainment America (SCEA). Dille zegt dat Sony een fout heeft begaan met een advertentie als ‘the white room and the baby ad’, wat arrogantie en intimidatie heeft opgewekt. Bovendien gaf de startprijs van de PlayStation 3, €600, ook geen positief beeld voor de consument, gezien de onstabiele economie.

Toch laat Dille weten dat Sony weer de goede weg is opgeslagen met de ‘It Only Does Everything’-campagne. De advertenties waarin Kevin Butler nieuwe en bekende features van de PlayStation 3 op een humoristische toon op het scherm tovert, schijnt een optimistische inbreng te zijn.

Volgens Dille voelt de nieuwe campagne vertrouwd aan en sijpelt de arrogantie naar het bedrijf toe weg. Tot slot stelt de beste man dat door de prijsdaling van de PlayStation 3 de verkopen flink zijn gestegen, maar dat ook de advertenties voor een boost zorgen.