Sony verliest haar arrogantie bij de consument en laat de nodige humor wederkeren, zo zegt Peter Dille, hoofd marketing van Sony Computer Entertainment America (SCEA). Dille zegt dat Sony een fout heeft begaan met een advertentie als ‘the white room and the baby ad’, wat arrogantie en intimidatie heeft opgewekt. Bovendien gaf de startprijs van de PlayStation 3, €600, ook geen positief beeld voor de consument, gezien de onstabiele economie.
- “We get questions about the white room and the baby ad quite a bit. That whole campaign was to get people to say ‘What the […]? I need to understand more about what this is’. That whole campaign was really about power and the power the PS3 has. But what we found was that this whole positioning was a bit intimidating to people. Our research also showed that Sony could be perceived as arrogant.”
Toch laat Dille weten dat Sony weer de goede weg is opgeslagen met de ‘It Only Does Everything’-campagne. De advertenties waarin Kevin Butler nieuwe en bekende features van de PlayStation 3 op een humoristische toon op het scherm tovert, schijnt een optimistische inbreng te zijn.
- “With our campaign now, we kind of knocked off all those obstacles. The arrogance I think has gone away. We kind of gotten back to our mojo with the sense of humor that people came to know and love with early PlayStation advertising. I think it’s just a more likable connection to the consumer.”
Volgens Dille voelt de nieuwe campagne vertrouwd aan en sijpelt de arrogantie naar het bedrijf toe weg. Tot slot stelt de beste man dat door de prijsdaling van de PlayStation 3 de verkopen flink zijn gestegen, maar dat ook de advertenties voor een boost zorgen.