Heavy Rain, de laatste thriller-game van Quantic Dream, is een succes gebleken wat betreft verkopen. Toch hadden David Cage, de baas van de ontwikkelaar, en uitgever Sony Computer Entertainment (SCE) dit succes niet aan zien komen en is dus onverwacht.
- “I didn’t expect it to be that popular. I was quite used to having critical acclaim and commercial mid-success. This is honestly what I was expecting for Heavy Rain. I think that no one even at Sony was expecting this.”
Cage laat weten dat de hoofdreden voor het succes innovatie is. Hij vindt dat dit aspect belangrijk is in de game-business en laat zien of mensen toe zijn aan iets nieuws. David Cage en Sony verwachtten positieve recensies en middelmatige verkopen, maar de game was binnen twee dagen uitverkocht in Groot-Brittannië en zelfs in Japan sloeg Heavy Rain aan.
- “So now I can say, ‘Look! The market wants innovation.’ So this is what we should concentrate on now, and Heavy Rain is a very strong message to publishers to take more risks and support innovation.”
Door de goede verkopen laat Cage (nogmaals) zien dat de industrie vernieuwing omarmt en dat uitgevers meer risico moeten nemen.