De nieuwe telg in de Command & Conquer-serie, Tiberian Twilight, zal geen LAN-ondersteuning of dedicated Servers bevatten. Hiervoor in de plaats zit een nieuw systeem dat de voortgang van de speler bij zal houden. Hierover vertelde Sam Bass:
- “The system has single-player, multiplayer and skirmish and all the information stored in a server, so if you go to another machine, friend’s house, Internet cafe, whatever, you can log-in with your profile and all the stuff you’ve unlocked is accessible to you there. It all lives on a server so you can’t really do dedicated servers with that.”
Al je informatie wordt dus op een server gezet, waardoor je vanuit elke computer in kunt loggen op je account om je spel op te starten. Je hebt daarom op ieder systeem de mogelijkheid om verder te gaan waar je bent gebleven. Dit systeem werkt echter niet goed met een dedicated server, waardoor deze optie achterwege is gelaten.
Verder wist men te melden dat Electronic Arts heeft geïnvesteerd in een nieuw netwerksysteem dat veel moderner en solider is dan de vorige versies. Resultaat hiervan zal zijn dat het makkelijker wordt te verbinden met een online game ten opzichte van vorige versies.