Alan Wake was ooit een open-wereld sandbox game

Matias Myllyrinne, managing director bij ontwikkelaar Remedy Entertainment, heeft laten weten dat de ontwikkeling van Alan Wake niet zonder slag of stoot ging. Deze Xbox 360-thriller was oorspronkelijk zelfs een open-wereld sandbox game. Hij vertelde dat het een slechte keuze zou zijn geweest om door te gaan met een open-wereld voor Alan Wake. De vrijheid van een sandbox game zou totaal niet passen bij de sfeer die de diverse momenten in Alan Wake bevatten. Myllyrinne grapte:

    “When a player turns up in a monster truck to a love scene, you know you’re doing something wrong.”

Remedy wilde graag het verloop van het verhaal en de actie controleren en in de game verwerken zoals zij het willen. Een open spelwereld zou dit niet mogelijk maken.

Het overboord gooien van dit concept kostte Remedy niet alleen zes maanden ontwikkeltijd, maar ook meerdere miljoenen dollars.

  1.   
    RinusReetRidder's avatar

    Goede keuze om niet voor sandbox te kiezen. Alsof alles met sandbox maar geweldig is en goed werkt.

  2.   
    DeAdSeYe's avatar

    Het zou wel mogelijk zijn, alleen het zou nog meer ontwikkeltijd in beslag nemen. Als ik kijk naar GTA4, daar zit wel verhaal in, alleen de game werkt totaal anders.

  3.   
    HardCoreGamer™'s avatar

    DeAdSeYe schreef, "Het zou wel mogelijk zijn, alleen het zou nog meer ontwikkeltijd in beslag nemen. Als ik kijk naar GTA4, daar zit wel verhaal in, alleen de game werkt totaal anders. "

    Ja maar daar zit ook veel fun in. Dat zal hier niet zo zijn. ik vind het opzich jammer maar dit is wel beter voor de game zelf. 🙂

  4.   
    Disnoxxio's avatar

    ze hebben volkomen gelijk gehad

  5.   
    Fox's avatar

    misschien moeten ze wel het zelfde spel uit brengen maar dan als sandbox 😳