PS3 centraal bij ontwikkeling Castlevania: Lords of Shadow

Castlevania: Lords of Shadow is het ambitieuze project van ontwikkelaar MercurySteam, in samenwerking met Hideo Kojima. Via de Twitter van producer Dave Cox zijn weer eens wat feitjes aan het licht gekomen over de nieuwe Castlevania. Zo heeft men de PlayStation 3 centraal staan bij de ontwikkeling, maar desondanks zal de game op beide platformen identiek zijn.

Verder liet Cox weten dat de game gebruik maakt van een vast camerastandpunt, net zoals in games als God of War. Je hoeft je tijdens het spelen dus niet druk te maken om het positioneren van de camera.

Castlevania: Lords of Shadow speelt zich af tijdens “het einde der tijden” . De Aardse alliantie met de Heavens wordt bedreigd door een duistere kracht, die bekend staat als de Lords of Shadow. De zielen van de doden en boosaardige wezens komen naar het ondergaande land en vallen de levende mensen aan.

Hoofdpersoon in het verhaal is Gabriel, een lid van de elitaire groep “Brotherhood of Light”. De groep komt in actie om onschuldige mensen te beschermen tegen de bovennatuurlijke wezens. De vrouw van Gabriel, Marie, is vermoord door zo’n wezen en haar ziel is ”gevangen tot in de eeuwigheid”. Nu ze niet dood of levend is, begrijpt ze wat er allemaal op het spel staat en begeleidt ze Gabriel tijdens zijn zoektocht om de wereld te redden.

Gabriel reist naar het verwoeste land, waar hij andere mensen ontmoet zoals Zobek, Claudia, The Sword Master en The Lady of the Forest. Uiteindelijk wil Gabriel de drie facties van de Lords of Shadow verslaan en ook spelen twee mysterieuze maskers een rol: het God-masker en het Duivels-masker, waarbij het God-masker de kracht heeft om doden weer tot leven te wekken.

Castlevania: Lords of Shadow verschijnt in 2010 voor de Xbox 360 en PlayStation 3.

  1.   
    Jonah's avatar

    De vaste camera betekent natuurlijk ook cinematische momenten die perfect kunnen mengen met de gameplay, net zoals in God of War. Ben benieuwd. 8)

  2.   
    Slayer61's avatar

    Ik ook, en vooral omdat Hideo Kojima eraan werkt. Ik ken alleen maar de MGS series van Hideo.

  3.   
    MelvinK's avatar

    HEBBEN!! :D:D

  4.   
    nurie's avatar

    hmm. Daarmee bedeoelen ze denk ik dat ze hem als eerste en een topprioriteit hebben hem naar de Playstation te porten, want verder zal hij toch op de PC moeten worden gemaakt, en is het makkelijker om beta’s en alpha’s op de Xbox te produceren.

  5.   
    GameAC's avatar

    nurie schreef, "hmm. Daarmee bedeoelen ze denk ik dat ze hem als eerste en een topprioriteit hebben hem naar de Playstation te porten, want verder zal hij toch op de PC moeten worden gemaakt, en is het makkelijker om beta’s en alpha’s op de Xbox te produceren."

    Porten van PS3 naar 360 is makkelijker dan omgekeerd. Waarschijnlijk maken ze dus een PS3 versie die ze dan porten en tweaken.

    Bovendien, leg mij eens uit hoe het makkelijker is om alpha’s en bèta’s te produceren voor de 360.

  6.   
    Bulletfox's avatar

    dit word een beetje een combinatie van prins of persia en god of war