Europa vond Army of Two belachelijk en smakeloos, aldus EA

Vandaag mogen we eens flink verrast worden door een excentriek bericht van ontwikkelaar Electronic Arts, tevens het bedrijf achter Army of Two. Reid Schneider, uitvoerend producent van de EA-vestiging in Montreal, weet ons namelijk te vertellen dat Europa Army of Two belachelijk en zelfs smakeloos vond. Deze bijzondere uitspraak is zoals te verwachten echter niet zonder reden.

De beste man weet te verklaren dat de overheersende Amerikaanse tint in de game een aanzienlijk aantal mensen wist af te schrikken. Hiermee doelt Schneider vooral op de manier waarop je communiceert met je partner. Door bijvoorbeeld herhaaldelijk elkaar te complimenten, door middel van gebaren, beïnvloedde je de serieuze toon in Army of Two.

Het doel van Schneider is volgens hem dan ook om in het aanstormende Army of Two: The 40th Day de macht te geven aan de speler, om deze vervolgens zelf de toon in de game te bepalen. Hiermee wordt het Amerikaanse element geëlimineerd en men in staat gesteld om de gehele game door te spelen via een persoonlijke stijl.

Ben je als lezer nou ook geschokt door Army of Two of klinkt het “Salem, Salem, Salem….” van de zingende Rios nog vrolijk in je oren? Laat het weten in de reacties…

Army of Two is een strategische actiegame en gaat, zoals de titel al doet vermoeden, om het samenspel van twee personen. Dit kan natuurlijk in de coöperatieve modus, splitscreen of online, maar ook in je eentje. EA Montreal heeft namelijk heel veel tijd gestoken in de kunstmatige intelligentie van niet alleen de vijanden, maar ook je teamgenoot. Niet langer loopt hij door je vuurlijn, tegen obstakels aan of zonder dekking. Met de nieuwste generatie consoles en de techniek die daar achter schuilt, is het mogelijk om een natuurgetrouwe en onbeslissende AI te ontwikkelen voor een game.

Daarnaast bevat de game ook veel speciaal ontwikkelde co-op elementen , waaronder de Aggro-meter. Deze meter lijkt op het ‘aggro’ principe uit MMO games, waarbij het van invloed is welke speler het meeste dood en verderf zaait, het vaakst schiet enzovoorts. De vijand zal dit herkennen en zich focussen op de speler die het grootste gevaar oplevert. Dit biedt de andere speler waarmee je samenspeelt echter de kans om te flankeren. En is de Aggro-meter helemaal vol? Dan kan je de Overkill-modus activeren, een tijdelijke boost waarbij je twee keer zoveel schade kunt aanrichten en over ongelimiteerde munitie beschikt. Hierdoor kan je het je teamgenoot makkelijker maken om stealth kills uit te voeren.

Wil je meer weten over Army of Two? Check dan snel onze review!

Army of Two is verschenen voor de Xbox 360 en PlayStation 3.

  1.   
    Maffia173's avatar

    Dat de overheersende Amerikaanse tint in de game een aanzienlijk aantal mensen wist af te schrikken

    Niks van gemerkt.

  2.   
    Houserz's avatar

    Ik heb de game nog niet gespeeld maar de beelden die ik ervan gezien heb lijkt het me top

    a hem maar ff scoren denk ik 🙂

  3.   
    Jonah's avatar

    ”Maffia173″ schreef, "

    Dat de overheersende Amerikaanse tint in de game een aanzienlijk aantal mensen wist af te schrikken"

    Niks van gemerkt.

    Ik moet zeggen dat ik hier wel wat van heb gemerkt, al heeft het mij niks uitgemaakt, aangezien ik met plezier de boel heb uitgewoond in Army of Two. Al kan ik Schneider zijn punt wel begrijpen.

    Er zijn zat mensen die anti-Amerikaans zijn of simpelweg niet tegen een dergelijk zware Amerikaanse invloed kunnen. De typische ‘bad-ass’ en ‘run & gun’ aspecten van Army of Two zijn hier voorbeelden van.

  4.   
    Chikin's avatar

    Ik vond de game wel leuk. Je kon de wapens upgraden enzo. Lekker schieten 🙄

  5.   
    Selective93's avatar

    Ik vond hem leuk, wapens pimpen en die shit <3.

  6.   
    Maffia173's avatar

    Jonah schreef, "

    ”Maffia173″ schreef, "

    .."

    Niks van gemerkt."

    Er zijn zat mensen die anti-Amerikaans zijn of simpelweg niet tegen een dergelijk zware Amerikaanse invloed kunnen. De typische ‘bad-ass’ en ‘run & gun’ aspecten van Army of Two zijn hier voorbeelden van.

    Ok. Nou begrijp ik het wel wat meer.
    Maar ik heb er gelukkig zelf geen problemen mee ofzo. 😆

  7.   
    Neolite's avatar

    Ik vond het eigenlijk wel leuk, dat overdreven Amerikaanse gedrag. Op die manier kreeg je tenminste twee personages, niet twee random soldaatjes. Niet iedereen zal er van houden maar dat is iets wat ze hopelijk dan op deze manier goed hebben aangepakt. Dat ik Army of Two ga spelen is in ieder geval zeker. 😉

  8.   
    Daniel Z's avatar

    Jonah schreef, "Er zijn zat mensen die anti-Amerikaans zijn of simpelweg niet tegen een dergelijk zware Amerikaanse invloed kunnen. De typische ‘bad-ass’ en ‘run & gun’ aspecten van Army of Two zijn hier voorbeelden van."

    Deze is duidelijk naar mij gericht? 🙄

    Nee, het was inderdaad wel aardig Amerikaans, maar eigenlijk kun je het in Army of Two ook wel een beetje als zelfspot zien. Normaal gruwel ik van zeer Amerikaanse invloeden, maar in deze game werd het juist wel droog gebracht.

  9.   
    Jonah's avatar

    Daniël-Z schreef, "

    ”Jonah” schreef, "Er zijn zat mensen die anti-Amerikaans zijn of simpelweg niet tegen een dergelijk zware Amerikaanse invloed kunnen. De typische ‘bad-ass’ en ‘run & gun’ aspecten van Army of Two zijn hier voorbeelden van."

    Deze is duidelijk naar mij gericht? 🙄

    Nee, het was inderdaad wel aardig Amerikaans, maar eigenlijk kun je het in Army of Two ook wel een beetje als zelfspot zien. Normaal gruwel ik van zeer Amerikaanse invloeden, maar in deze game werd het juist wel droog gebracht."

    Ja, precies. Het is een uitstekende vorm van de draak steken met je eigen cultuur. Ik vond het juist uitstekend gebracht in de game, waardoor ik dus telkens weer krom lag. Het omgooien van een schakelaar d.m.v. een kopstoot is hier een ge-wel-dig voorbeeld van. 😛

  10.   
    WoKingNL's avatar

    Zelf geen last van gehad, spel was erg leuk in co-op!
    Wat is er nou mis met air guitar met zn 2e spelen midden in een oorlog? 😛

  11.   
    martyntjee's avatar

    Jonah schreef, "

    ”Daniël-Z” schreef, "[quote=”Jonah”].."

    Deze is duidelijk naar mij gericht? 🙄

    Nee, het was inderdaad wel aardig Amerikaans, maar eigenlijk kun je het in Army of Two ook wel een beetje als zelfspot zien. Normaal gruwel ik van zeer Amerikaanse invloeden, maar in deze game werd het juist wel droog gebracht."

    Ja, precies. Het is een uitstekende vorm van de draak steken met je eigen cultuur. Ik vond het juist uitstekend gebracht in de game, waardoor ik dus telkens weer krom lag. Het omgooien van een schakelaar d.m.v. een kopstoot is hier een ge-wel-dig voorbeeld van. 😛 [/quote]

    ik heb me bij sommige ook helemaal dood gelachen 😆

  12.   
    Taz25's avatar

    Dat vind ik dus helemaal niet.

    Bij MW 2 kan ik het nog begrijpen maar bij army of two 😕

  13.   
    Burrows's avatar

    Ik heb er ook niks van gemerkt ik heb nummer 1 wel gespeeld 2x bij iemand is echt vet 😀

  14.   
    triggermike's avatar

    ben niet zo voor army of two, spel dat je snel vergeet

  15.   
    MaTriX's avatar

    Misschien kijk ik teveel amerikaanse films dat het me daarom niet opviel.

    Army of Two was waanzinnig zeker in CoOp met vrouwtje.

  16.   
    JustV's avatar

    Ik vind het juist vet amerikaanse style, er zijn altijd mensen die t niet leuk vinden dus om daar nou wat van te zeggen.. is ook niet nodig

  17.   
    The+Assassin's avatar

    Ik vond de game wel vette shit 8)

  18.   
    JonsoN's avatar

    Beetje hetzelfde als met een amerikaanse politieserie, en een engelse politieserie? De engelse is namelijk lang niet zo overdreven en gemaakt, daarom vind ik engelse politieseries altijd leuker! Volgens mij is dit en beetje hetzelfde idee.. 🙂